Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Någon som har nåt tips (förutom att köra med plåtfälgar) hur man får ha sina hjul ifred. Kom ut till min parkering häromdagen och då stod bilen på asfalten!!..trots Volvos hjullås som inte ens var förstörda. Blev av med fina Thor fälgar med nya Dunlop sulor. Hur stoppar man dessa dårar som tydligen planerar sånt här i god tid. Skall man ex välja andra lås än Volvos..har hört att det finns en uppsättning på 10 olika Volvo lås och att det cirkulerar kopior av samtliga!

Peter[/url]
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Verkar finnas oändligt med snabba metoder att ta bort fälglås.
-Dubblettnycklar
-Specialhylsor
-Snabbspräckare
-Kvävekylare+huggmejsel
osv...

Nej larm med fjärrfunktion så det ringer i fickan och du kan går ut med hagelbössan är bäst.
av haxpet
VolvoB20 skrev:Verkar finnas oändligt med snabba metoder att ta bort fälglås.
-Dubblettnycklar
-Specialhylsor
-Snabbspräckare
-Kvävekylare+huggmejsel
osv...

Nej larm med fjärrfunktion så det ringer i fickan och du kan går ut med hagelbössan är bäst.
Synd bara att lagen ser konstigt på sånt. Annars hade man ju haft en hagelbössa laddad med bergsalt hängades hemma hela tiden. :)
Användarvisningsbild
av _Rick_
pwallin: har du nivåsensor på larmet?

Borde kanske avskräcka lite iaf om det börjar tuta som fan

Det är svårt det där med låsmuttrar. vissa säger att man skall ha 2 st av olika fabrikat. Om båda är lika lätta att ta bort så är det ju bortkastat. Men nån borde ju göra nåt som är bra tycker man :)
av Luzion
Man blir ju så förbannad när man hör sånt här!! Kan folk lära sig skilja på ditt och mitt?!
av pwallin24T-00
Jag har inte nivåsensor men allt annat i larmväg. Det var en riktig chock att komma ut på morgonen och se sin bil stå utan hjul rätt på asfalten.(vill nån se hur det såg ut säg till eller maila till [email protected]) Nu skall den in 1 vecka på verkstad för skador undertill. Jag är så jvl trött på detta för dom har vart på mina bilar förut men inte så här illa.

Nån som kan tipsa om några "fula" oattraktiva 16 " fälgar till en V70N 2.4T -00. Detta är ända sättet att få bilen i fred som jag ser det

/Peter
Användarvisningsbild
av MartinS
Nivåsensor är vad du behöver, fungerar helt perfekt. Visserligen har dom säkert knäckt hjulbultarna innan larmet går, men förhoppningsvis blir skadan minnimal.

Annars kan du ju skaffa orginalfälgarna till 2.4T 00-01, dom är ju inte så värst vackra, mina ligger i källaren, det är ungefär där dom hör hemma.

/Martin
Användarvisningsbild
av Brainy
pwallin24T-00 skrev:Jag har inte nivåsensor men allt annat i larmväg. Det var en riktig chock att komma ut på morgonen och se sin bil stå utan hjul rätt på asfalten.(vill nån se hur det såg ut säg till eller maila till [email protected]) Nu skall den in 1 vecka på verkstad för skador undertill. Jag är så jvl trött på detta för dom har vart på mina bilar förut men inte så här illa.

Nån som kan tipsa om några "fula" oattraktiva 16 " fälgar till en V70N 2.4T -00. Detta är ända sättet att få bilen i fred som jag ser det

/Peter
Du kan inte slänga in fotona här i tråden?

/Anders
av S60AWD2.5T
Orginal larmet utökat med nivåsensor.
Då ska man slippa självrisken hos Volvia.....hoppas det stämmer.
Att få behålla hjulen är ju att föredra men tror det är omöjligt om man parkerar "fel".
Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots a[…]

Atomat

huvudbromscylinder kass?

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Upptäckte en kväll att ett handtag inte […]

12 voltsuttag krånglar

Är det oberoende av vad du stoppar in i det, […]