Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#155627
I beskrivningen för bilen står det att V70 Classic momentum har hållare för PET-flaska.

Jag tolkar att det är den i mittkonsollen mot baksätet där 12v uttaget sitter. Men jag lyckas inte fälla upp något där, den ska ju knäcka extra som papperskorg.

Så är jag ens rätt ute eller menas något annat som PET-hållare? eller har de missat något i min bil?

/Jon
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#155630
Det ska nog vara rätt att det är den som sitter där, ja.

/Kalle
Användarvisningsbild
av Loner
#155631
På min 02:a är det ett "handtag" man fäller ut, där man antingen fäster en påsen, eller stoppar ner sin PET.

Borde vara samma även efter faceliften?

Kan publicera foto senare om du PMar och påminner mig.

/L
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#155632
Jag var 3 sek före! :D
Användarvisningsbild
av Jon
#155846
Det ska vara typ ett handtag man fäller ut, men finns det något lås för den sitter som berget hos mig. Dvs jag tror den är ett stycke och ej utfällbar, hmmm jag är så ny på bilägande men i det som finns i instruktionsboken verkar man bara dra upp kanten och då få ett hål att ställa ner flaskan i, eller en ram runt flaskans över del.

Jag ska kolla upp och ringa verkstan och fråga i samband med mitt andra klagomål. Den drar lite åt höger... även efter korrigeringen med luften i däcken som jag skrivit om tidigare.

Serviceavtal är väl till för att användas :)

/j
Användarvisningsbild
av lexus
#156190
Jag har faktiskt undrat precis samma sak. Undrar om de glömt att montera flaskhållaren på våra bilar?
av BiggusD
#156277
Jag hade samma "problem" med min 01.
"Fuck!" tänkte jag när jag tog i för kung och fosterland, och någonting small. Efter det funkar den bra.

***Detta tips används på egen risk***
av gorgen77
#156310
BiggusD skrev:Jag hade samma "problem" med min 01.
"Fuck!" tänkte jag när jag tog i för kung och fosterland, och någonting small. Efter det funkar den bra.

***Detta tips används på egen risk***
Tror inte man ska använda detta tips... Kollade med killen som sålde min Classic momentum och han sa att Volvo hade strukit flaskhållaren.
Användarvisningsbild
av Kenwood
#156448
På my07 så fanns flaskhållare och bärkassehållare med men det togs bort till my08. Så frågan är om du har my07 eller att det har gått över till my08 (tror att det var runt vecka 16)
Användarvisningsbild
av Jon
#156529
Hmm, jag fick min i oktober och den byggdes väl i september så det är en my08. Dock så har jag bärkassehållare, men då inte pet-flaskegrunkan.

där ser man,

j

Bokat tid för service, fick påminnelse […]

Kassettband

https://youtu.be/NTlUxySmKvQ?si=2MOA7sczMGPL9YLR

Bakfjädrar.

Det där hade inte jag stressat upp mig ö[…]