Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#407332
Bild

Vad är slangen nedan till för? Jag fick skära av den med kniv för att få bort den, och den smulas sönder när man rör på den..
Bild

Gamla röret
Bild
Insuget borta, där ser vi gamla rören
Bild

Bild

Ingen EGR, inget variabelt insug.
Bild

Bild
Kanalen in i motorn, DEN VAR JU REN!! ?:-/
Bild

Alla delar borta
Bild

Gamla oljesparatorn, fria luftvägar där!
Bild

Bild

Nya oljeavskilaren och slangen till toppen på plats, resten får vänta till måndag då jag får sista slangen
Bild


Nu är jag förbryllad, det verkar inte vara stopp någonstans, men ändå ryker det från oljesticksröret.. Får se hur det blir med nya delarna.. Vad kan annars felet vara? Stopp ner till tråget? ??:-/

/Kalle
#407510
~Kalle~ skrev:Vad är slangen nedan till för? Jag fick skära av den med kniv för att få bort den, och den smulas sönder när man rör på den..
Ja! Vad är det för slang? Min ramlar också i bitar om jag nuddar den. :)
#408040
Jag beundrar ditt slit och en fin bil har du! Oljefällan såg ju rätt trevlig ut jämfort med den jag tog bort på min 855 härom dagen, full med olja och gegga och jag fick även ta ner sumpen och rengöra kanalen hela vägen ner. En rätt rolig grej är att det inte finns någon sumppackning utan man ska ha volvo högtemp. packning på tub för 300kr =)
#408116
Grammse skrev:vad duktig du varit som rivit lite i motorn, det såg ju lite halvtäppt ut i oljefällan :wink:
Ja visst är jag duktig :wink: Hoppas att det blir bra med nya delarna.
roger82 skrev:Jag beundrar ditt slit och en fin bil har du! Oljefällan såg ju rätt trevlig ut jämfort med den jag tog bort på min 855 härom dagen, full med olja och gegga och jag fick även ta ner sumpen och rengöra kanalen hela vägen ner. En rätt rolig grej är att det inte finns någon sumppackning utan man ska ha volvo högtemp. packning på tub för 300kr =)
Tack :) Jag trodde att oljefällan skulle vara mer täppt faktiskt.. Jag hoppas att jag slipper riva ner tråget också, kanalerna såg då rena ut.
Severin skrev:Usch vilket slit,jag betalar gärna min lokala mek ett par tusen för det där
Ja tanken fanns där, men lika bra att göra det själv, man lär sig alltid något. Gäller bara att få ihop allt sen också.. :wink:
#409564
Äntligen klar!

Efter en vecka kom det rätta röret, gissa vad det kostade? :-O) Flamfällan fick sitta kvar.
Bild

Var tvungen vända om till Volvo för att även köpa ett nytt luftrör, då anslutningen inte passade.. Gissa priset på denna delen??
Bild

Nu ryker det inte från oljesticksröret, inte ens på tomgång :wink:

Totalpriset blev alltså:
* Delar 1393kr
* En vecka utan (egen)bil
* 1,5 dagar mekande i garaget
* Otaliga mil till Volvohandlaren

/Kalle
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 91
Dålig temp B230k

Tyvärr blev inge bättre, ännu d&ar[…]

Bakfjädrar.

Köp inte på skroten. Köp en som &a[…]

Låter när ac är igång.

Gäller min xc60 diesel. Haft ljudet i flera &[…]

Det kommer och går lite. Har du nåt me[…]