Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av halmstaden
Ok, ledsen, såg inte det.
Undran: Vad är det som skiljer en V70N -00 från en -01, som gör att det inte fungerar på -00? Har du ringt och frågat BSR, eller vet du helt säkert att den inte fungerar?

MVH
av Fred
Jonas, om man använder Caps-lock på nätet uppfattas det som att man skriker...jag gissar att det inte är det du vill förmedla... :wink:

När det gäller felkodsläsaren från BRS så tror jag att den fungerar till din bil. Om det är en V70N borde det inte skilja den från en -01:a.

Instämmer med tidigare inlägg, ring BRS och fråga! De är väldigt hjälpsamma, i alla fall de i Järfälla! Om du frågar dem om "jagrullar"-erbjudandet fortfarande gäller så får du rabatt! :D

Mvh
/Fred
av bonzo2
Jag har en V70N -00 och köpte en felkodsläsare från Biltema, funkar alldeles utmärkt !!!

Det finns även trådar här som avhandlat detta ämne förut, sök så finner du.
av Fred
bonzo2 skrev:Jag har en V70N -00 och köpte en felkodsläsare från Biltema, funkar alldeles utmärkt !!!

Det finns även trådar här som avhandlat detta ämne förut, sök så finner du.
Tyvärr läser inte Biltemas dosa ut alla felkoder utan bara ett fåtal av bilens system. BRS PPC-dosa är den ENDA felkodsläsare (för privatpersoner) som klarar att läsa av alla system och alla koder. Med rabatten kostar den inte många hundringar mer och det kan vara betalt första gången man använder den! :D

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av mikeyman35
Jag har BSR:s läsare. läste ut felkoder på en s80 -99 års modell. Det funkade utmärkt. :)

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]