Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hagge12345
#1578117
Farsan köpte en v60 och för ett par månader sedan och nu lyser servicelampan. Bilen har 13600 så han åker på kamremsbyte. Finns det avtal som är prisvärda eller lönar det sig att ta en engångskostnad?
Användarvisningsbild
av bem
#1578131
Tvivlar lite på att serviceavtal blir billigt på en begagnad Volvo. Jag kanske har fel men när bilen är ny eller nästan ny kan serviceavtal nog vara vettigt. Har det på min V90 Recharge MY22.
Man måste ju inte göra service och kamremsbyte med vad därtill hör (förr bytte de även vattenpump och multiremmar m.m, jag har bara erfarenhet av kamremsbyte på V70). Jag skulle kolla runt lite bland olika verkstäder såsom Mekonomen m.fl. Tvivlar en Volvoverkstad, åtminstone bland de stora drakarna, har vettiga priser. Vet brorsan hade sin XC60 D4 på storservice inkl. kamremsbyte sist och i hans fall var Mekonomen billigast, den stora Volvoverkstan var mycket dyrare för samma jobb.
Odb/felkådsläsare...

Ah, guld! Tack för utförliga svar!

V60 2023 Android Auto

Det finns över 100 appar som man kan ladda vi[…]

Jag bytte nyligen bromssköldar på min 9[…]

@fjohan82 , Skulle väl gå att komma ne[…]