Hmm, det är för att det blir snedbelastning med strömmen eller egentligen resistansskillnader(?) Glödtrådsvakten lyser ju om du stoppar i två olika starka lampor i de två bromsljusen.. Beroende på hur stark lampan i bakvingen är så kanske du kan dra en ledning från vardera lysena? Om du har ett bromsljus i bakrutan så kan du ta från den, då borde inte glödtrådsvakten gnälla...
Jag är inte på något sätt som helst professionell på bil-el men det är i dessa banor som jag skulle försöka koppla på.
Btw, undrar var bromsljuset som är i bakrutan är inkopplad? Ska ut och riva golvmattor så jag kan ju ta en kik (har inget kopplingsschema härochnu)
Detta var helt OffTopic.. Igår tvättade jag bilen för att idag rubba, vaxa, städa samt plocka av hi-jackersen för att förbereda försäljning.. Har använt bilen i ett halvår och räddat den från en säker död bakom ett uthus ett par mil härifrån. Köpte den billigt, fixade felen och besiktigade den - endast en nolla på rostangrepp på draget :mrgreen:
REDIGERAR: Jag var ut och tittade på hela elkablaget som jag dragit ur en av bilarna (har inte klippt en kabel :mrgreen:. Såg att till lyktan i bakrutan så går det två kablar. Vilka antagligen är plus från båda bromsljusen som jag hade tänkt koppla :)
Bilar jag har nu: Volvo 264 GLE -79 ' 245 GL -84 ' 244 GLT -84, 245 GL -87 ' 244 GLT -88 ' 245 GLT -91
Sålda/skrotade: 244 GL Blackline -88 ' 245 GL -88 ' 244 GL -90 ' 244 GL -88