Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#742610
Fina bilar dom där Cross Countrys man blir allt sugen på en sådan,tråkigt bara att dom inte erbjuder T4F till den. :???:
#742652
Jag kan tänka mig att det kommer en motsvarighet till T4F med Volvo's nya motor serie så småningom... Svårt att säga säkert i nuläget om det kommer alls till V40 dom närmaste åren dock.
#742845
therep: Japp, då får folk tro det då. :mrgreen:

Volvo bara förstör mina bilar i verkstan så då gör jag det hellre själv.
Saken gör ju inte bättre att en ny rekondkille har börjat för 1 dag sen. Visst han har säker erfarenhet osv men jag vågar inte låta några misstag ske.
Vi har bland annat kunnat läsa här i tråden om en som skulle hämta sin bil och sen upptäcker att bilen är rosig och det inte går att få bort. Jag har för mig att det slutade med omlack..

Jag har köpt en ny bil och då ska den inte vara omlackad.

Säljaren frågade undrande om jag inte ville ha den polerad.. Inte fan polerar man en ny bil, snarare vaxar den med sitt smet smet.
Eller som en rekondfirma här i stan, "svarta bilar blir alltid lite rosiga" ehh jaha.. jag tror nog jag ska gå någon annan stans. Kan man inte polera en svart bil utan rosor eller hologram är man inte heller duktig.
#742894
Jag har precis idag erhållit orderbekräftelse från Bilia på den V40 D4 jag beställde i förra veckan. Tänkte därför nu anmäla mig på https://minvolvo.volvocars.se/index för att bla kunna följa bilen från tillverkning till leverans. Problemet är att orderbekräftelsen saknar ordernummer, vilket behövs förutom kundordernumret, som redan står i bekräftelsen. Det står också vid registreringen att numret kan finnas på olika ställen beroende på återförsäljare, vilket jag dock inte hittar. Ni som köpt via Bilia och registrerat er på "min Volvo", hur fick ni tag på ordernumret?

Tackar för svar på förhand!
#742914
Kundorder står längst upp i högra hörnet i mitt fall 184047-3 fast du ska utelämna -3
Viktigt också är att du lämnar din e-mailadress till säljaren så att han lägger in den på kundordern.
Det är tydligen skillnad på ordernummer och kundordernummer, då båda ska vara med vid registrering på "min Volvo".

Vad jag kan se så saknas ordernumret i bekräftelsen. Mailadressen, som säljaren iofs redan har, men förmodligen har han missat att lägga in den i ordern. Säljaren är på semester den här veckan så jag får nog avvakta. Det trista var att enligt bekräftelsen ska leverans prel ske vecka 23-24, medans jag förra veckan fick uppgift om vecka 19. Stämmer v23-24, så känner jag mig nästan lurad. Det borde de väl ha vetat, vilket är stor skillnad. Kanske bara att förbereda sig på väntan i 10 veckor från nu. Kanske något som är vanligt för de allra flesta?
#743054
Det hade ju varit tråkigt om din bil hade blivit den nya rekondkillens första arbetsprojekt. :D
Lätt att börja drömma mardrömmar om skenande polermaskiner nu när man väntat så länge på bilen.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 43
D4 balansaxlar

Hej! Går i tankarna att köpa en v60/v90[…]

Sprängskiss D5244T5

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=VOL[…]

Ja det stämmer. Men efter lite noggrant funde[…]

Elpriset

Det blir ett styrsystem som heter Heartbeat som &a[…]