Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PalmE
#481799
Passar stänkskydden som finns till S/V60 om man har R-design paketet? Hämtade ut min V60 i måndags och tycker det vore bra med stänkskydd iaf nu på vintern.
Användarvisningsbild
av opA
#481905
Stänkskydd passar inte på varken V70, V50 eller någon annan bil med R-design / sportpaket(kjol)... så vad är de som gör att den passar på V60 ? Har Volvo äntligen fått tummen ur och gjort de möjligt att montera stänkskydd på R-designutrustade bilar ?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#481907
På min XC60 R-design passar stänkskydd! :wink:

På S60/V60 R-design är det inga "kjolar" på sidan och det är bara diffusorn som skiljer bak. Men jag kan givetvis inte garantera att dom passar, men som sagt det står ingenstans att dom inte ska göra det, vad jag kan se.
Användarvisningsbild
av opA
#482036
XC90_Executive skrev:På min XC60 R-design passar stänkskydd! :wink:

På S60/V60 R-design är det inga "kjolar" på sidan och det är bara diffusorn som skiljer bak. Men jag kan givetvis inte garantera att dom passar, men som sagt det står ingenstans att dom inte ska göra det, vad jag kan se.
Men du har ju ändå ett terrängfordon så då bör ju stänkskydd vara ett måste att passa ;)

Men PalmE varför frågar du inte bara din Volvohandlare för korrekt svar ? :)
Användarvisningsbild
av PalmE
#482100
opA skrev:
XC90_Executive skrev:På min XC60 R-design passar stänkskydd! :wink:

På S60/V60 R-design är det inga "kjolar" på sidan och det är bara diffusorn som skiljer bak. Men jag kan givetvis inte garantera att dom passar, men som sagt det står ingenstans att dom inte ska göra det, vad jag kan se.
Men du har ju ändå ett terrängfordon så då bör ju stänkskydd vara ett måste att passa ;)

Men PalmE varför frågar du inte bara din Volvohandlare för korrekt svar ? :)
Jo jag har frågat och beställt dom men man vet ju aldrig hur stor koll dom har på tillbehören. Hade en V50 R-design innan och på den passade inte stänkskydden så det var därför jag undrade. Men vi får väl se när jag får dom om dom passar eller inte 8)
Användarvisningsbild
av PalmE
#483354
Nu sitter dom på bilen! Passade utan problem, nu återstår det att se om dom hjälper nåt eller om dom bara sitter där för syns skull 8)
Användarvisningsbild
av PalmE
#483398
XC90_Executive skrev:Perfekt ju!

Vad har du för färg på bilen?

Den är vit, kan slänga upp några bilder senare sen så får ni se hur det blev.
Användarvisningsbild
av opA
#483399
PalmE skrev:Den är vit, kan slänga upp några bilder senare sen så får ni se hur det blev.
Ja tack ! :-)-) :mrgreen:

Nu fattas de bara att lackera dom vita ! ;)

Kan du läsa ut ärvärden och bö[…]

Hej, Köpte en V50 1.6d Drive -09 med High Pe[…]

Skrivit om detta tidigare. Jag har alltid servat a[…]

Du kan se till att alla anläggningsytor har k[…]