Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1578015
Hej, någon som kan guide mig i rätt riktning i felsökningen?
Problem med ACn.
Något år sedan byttes magnet komplingen och ac'n fungerade en kort stund. sedan slutade den att dra för näst kommande år.

jag har inget läckage i systemet då det visar samma tryck som den tömmer/suger ut. som den vill att jag fyller på.
bilen varvar upp vid aktivering av AC knapp i kupen, dock ingen ström fram till magnetkoppling.

magnetkoppling drar vid manuellt påläggning av ström från extern strömkälla.

vart kan jag börja att söka?

// Tacksam för förslag
TR
#1578593
Det står ju i felbeskrivningen att det finns tryck på både låg och högtrycksporten så tvinga med med byglingen är inte nödvändig och har för mig att dagens hög/lågtrycks vakter är analoga som mäter och sen bryter så byglingen kommer nog inte att funka.
#1578782
Tack för era inputs. Som sagt jag har tillgång till en modern AC påfyllare som vägar det den suger ut och det är samma ”gram” som man skulle fylla på efter ett år av ej fungerande ac…. AC går att tvinga igång med 12 direkt på magnet koppling. Felet finns någon stans mellan knapp i kupén och mekanisk pump . .. tips ?

Hej alla! Fick nedslag på besiktningen p&ari[…]

Volvo 745 hög tomgång kall

Hej har en Volvo 745 ifrån 87 med hög t[…]

Ja, ytterlgiare en anledning till att forsätt[…]

Jag letar en styrväxel P8638614 smi till bra […]