Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#971057
pellz0r skrev:
pakorum skrev:
pellz0r skrev:Jag upplever exakt samma problem med Spotify och blåtanden i min V60 som jag haft i 3 veckor nu...som nybliven småbarnsförälder så har jag dock inte haft så mycket tid att felsöka problemet, så jag vet inte om det beror på telefonen, eller blåtanden i bilen :???:

Det konstiga är att jag upplever att det fungerar bra till en början, för att efter en stund börja hacka som fan.

pakorum, när du upplever hackandet, är det via streaming, eller offlinesyncade låtar?
Funderar på att testa någon annan app att spela upp musiken via och se om det beter sig likadant. Typ Google Music eller liknande.
Både stream och offline. Vad har du för tele, android? googlade runt nu och verkar vara problem med 4.4 och uppåt (finns massor med trådar om det, tex https://code.google.com/p/android/issue ... l?id=95294) , jag hade inte dessa problem med min gamla som sagt.

Jag har nu stängt av wifi, stängt av att det skall söka av wifi automatiskt (även om wifi är avstängt), rensat några appar jag körde in som skall boosta ljudet (skitlåg volym i denna när jag har hörlurar, så jag installerade några ljud boost appar), stäng av adapt sound (satte den på max då det boostade ljudet, galaxy app), satt bluetooth i "alltid synlig", samt installerat en app som gör att skärmen alldrig går ner i vilomode (är ju ok när man är i bilen då den har sladd så inte batteriet tar slut).

Testade nu snabbt i 5 min och det fungerade (använde inte appen som stänger av vilomode, tänker testa det ifall det kommer tillbaka). Har ca 1 timme hem från jobbet och skall se om det håller hela vägen, och kör via stället jag köpte telen, funkar det inte så byter jag till en iphone som verkar vara stabilare enligt vad jag googlat.

har en galaxy s5 mini btw (ju mindre tele desto bättre, använder den bara för att kolla mail ibland men mest för spotify..och det är fan att det inte det funkar riktigt bra). vägrat iphone men kanske måste ha en verkar det som om detta inte funkar..:-(
Oups, glömde ju nämna telefon ja. Har en Nexus 6 som kör med Android 5.1.
Har för mig att 5.1 från Google kan ha problem med bt dock så fixar vissa tillverkare dessa problem innan de släpper sin egen mjukvara.
Goggle bör uppdatera detta snart.

Fredrik
#971070
Ja det verkar finnas lite rapporter på blåtandsstrul även i Android 5.1. Hellre det än att det är något i bilen som är knas. Vet någon var blåtandsantennen i bilen sitter om det kan ha något med anslutningen att göra?
#971072
chaffis75 skrev: Har för mig att 5.1 från Google kan ha problem med bt dock så fixar vissa tillverkare dessa problem innan de släpper sin egen mjukvara.
Goggle bör uppdatera detta snart.

Fredrik
även 4.4 vad jag läste, samt tydligen även vissa med iphones. Samsung verkar dock "sämst" då den kör ner processorn ordentligt när skärmen stängs av (alternativ är att roota den och öka lägsta hastighet på cpu, men sånt orkar jag inte med) . pellzor, skall testa om det funkar på väg hem, annars kommer jag skaffa ny tele.
#971316
Hur gick det på hemvägen? Under min kvartslånga resa hem från jobbet igår så fungerade ljudet klockrent. Ska se till att både offlinesynca lite musik i Spotify, och slänga in några mp3or för uppspelning via Google music för nästa längre bilfärd på fredag och se om det kan ge några ledtrådar var problemet ligger.
#971468
Har inga såna problem med Spotify, testat med en Z3c och en Samsung S6 med Android 5.0.2 och även en Iphone 6. Har testat i olika bilar from modellår 11-14. Har tyvärr inte testat i någon bil med sensus connect. Har ni testat att ändra position på telefonen så ni inte har den på ett ställe med dålig täckning?
#971497
Liknande problem här. Kör Spotify offline endast och kan få ut 20-30 min innan det börjar hacka nåt så in i ...
I det läget pausar jag uppspelningen i 5 sekunder och kan sedan köra 20-30 min till innan hackandet återuppstår.

V60, MY14, Sensus Connect med Sony Z3C, 5.0.2. WiFi alltid avstängt. Hade liknande problem med 4.4 fast då upplevde att jag fick lite längre tid på mig innan det började hacka.

Har haft telefonen bakom mittkonsolen, i mugghållaren vid växelspaken, i dörrfacket och i baksätet. Ingen skillnad.

Dessutom får jag samma problem med ljudet från GPS:en i telefonen vilket betyder att det sannolikt inte är några problem med Spotify utan med BT. Eftersom vi är flera som har liknande symtom med både Android och iOS, med Sony, Nexus, iPhone och Samsung, då återstår Volvo som den gemensamma nämnaren.
#971613
pellz0r, funkade inte, köpte ny (z3 compact), blev bättre men inte helt bra. Får testa att köra med sladd. Att pausa eller att växla till radio och tillbaka igen fungerar "ok". men som sagt - blir nog sladd.

Är det nån som framgångsrikt test[…]

Vi som beställt nya XC60

Det är sannerligen en fartfylld aktivitet att[…]

Eftermontera dragkrok?

Jag har en v50 med avtagbart drag, jag fick nedsla[…]

Så det är bara destruktivt våld s[…]