Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1018440
Jag har en XC60 MY16 och kör TuneIn radio via Sensus (an så länge med internet via BT på min iphone som oftast har 4G uppkoppling och inte via 3G inne i bilen).

Även på den tjänsten blir det avbrott med ojämna mellanrum. Ljudet är perfekt men med ojämna mellanrum (kanske var 10-25 minut) kommer ett sekundlångt avbrott i musiken då allt blir helt tyst, sen kommer ljudet tillbaka perfekt igen.

Tror med andra ord inte detta är ett problem med Spotify, Bluetooth eller internethastighet utan jag tror att det är sensus som måste tömma sin cache eller motsvarande och då ger upphov till avbrott i streamingtjänsten.
#1019527
Även min xc60 my2016 med premiumsound osv hackar med Spotify från BT.

Verkar ok ca 30 minuter, sen blir det värre å värre.

Har inte med teletäckning å göra.
Luren Sony Z3 funkade bra i gamla xc70 my 2014, och på andra Btuppspelare.

Vad gör Volvo, jobbigt att reklamera när felet kommer efter lång tid...
#1577971
VI har också börjat uppleva detta nu nyligen, vi använder bara funktionen till mobiltelefoni och kör iPhone 12 och SE.
Det verkar sämst på SE modellen.

Men konstigt för det har uppkommit de senaste månaderna
#1578019
Det kommer och går lite. Har du nåt mer som använder bt samtidigt? Min apple watch gör att det hackar om den jobbar mycket samtidigt.

Ser jag har svarat i början av tråden, det försvann med åtskilliga uppdateringar av IAM och IHU.

Vilken V70 gäller det? Jag håller p&ar[…]

Vi som beställt nya XC60

Det är sannerligen en fartfylld aktivitet att[…]

Eftermontera dragkrok?

Jag har en v50 med avtagbart drag, jag fick nedsla[…]

Så det är bara destruktivt våld s[…]