- mån 20 sep 2010, 12:51
#447523
Hade satt tiduret för tillsatsvärmaren igår för att testa lite nu inför den stundande vintern. När jag sedan satte mig i bilen varnade den om att värmaren inte startats p.g.a låg nivå på batteriet. I normala fall kör jag ca 20 mil per dag vilket borde vara mer än tillräckligt för att ladda batteriet men i slutet på förra veckan körde jag endas kortare vändor på 2-3 mil per dag.
Låter det rätt att batteriet ska vara så pass urladdat enligt de förutsättningarna? Jag kan tillägga att jag 3 st 100w extraljus på bilen men jag har inte använt dem så mycket ännu. Det jag funderar på är ju att DRIVe har anpassat laddningen av batteriet för att spara bränsle. I instruktionsboken står det att batteriet endast laddas då motorn har lätt belastning.
Kan det vara så att kombinationen extraljus, DRIVe och dieselvärmare inte funkar så bra ihop när man kör kortare sträckor?
Låter det rätt att batteriet ska vara så pass urladdat enligt de förutsättningarna? Jag kan tillägga att jag 3 st 100w extraljus på bilen men jag har inte använt dem så mycket ännu. Det jag funderar på är ju att DRIVe har anpassat laddningen av batteriet för att spara bränsle. I instruktionsboken står det att batteriet endast laddas då motorn har lätt belastning.
Kan det vara så att kombinationen extraljus, DRIVe och dieselvärmare inte funkar så bra ihop när man kör kortare sträckor?