Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rolle38
#423119
jag vill bara berätta att jag inte haft några problem alls av denna typ. Bilen har gått ca 6.000, och går som en dröm. Enda problemet jag haft är den berömda "knirrande bakluckan", samt lite dålig lukt ur AC:n som fixades snabbt.

Upplever att kvaliteten på bilen är mkt bra. Hoppas att den inte sjunkit avseende nyare modellår.
av Peanuts
#423776
Idag var det dags igen fast denna gång lite annorlunda. Displayen lyser och jag ser ikonerna för temperatur. Försöker jag trycka igång Radion kommer på "High Performance"-loggan upp och sedan försvinner den igen. Var på rull i stan så jag åkte direkt till verkstaden och visade upp felet för min mekaniker. Han såg felet och jag väntade några minuter på att han skulle bli klar med bilen han höll på med.

När jag sedan startade bilen för att köra in den så fungerade radion igen men vi kopplade ändå upp diagnosverktyget. Den rapporterade några felkoder kopplade till displayen som byttes förra veckan. Några felkoder var tydligen samma som sist men några var nya. Har fått tid på verkstaden i slutet på Juli för grundligare felsökning av problemet. Börjar bli ganska less på att köra den här bilen fram och tillbaka till verkstaden hela tiden nu. *suck*
av Peanuts
#487499
Idag var det dags igen. Stannade vid macken för att köpa spolarvätska m.m. Bilen är upplåst medans jag tvättar rutorna och fyller på spolarvätskan. När jag är klar sätter jag mig i bilen och startar radion (jag skulle vänta på frugan som skulle möta upp mig vid macken).
Radion går ca 10 sekunder för att sedan stänga av sig och displayen blir helt svart. När jag sedan startar bilen är mittkonsollen död, displayen lyser men är helt svart. Åker då till affären och handlar lite, när jag kommer ut fungerar bilen som vanligt igen.
Det verkar med andra ord som att det som gjordes sist på bilen inte hjälpte. *suck*. Jag som var så stöddig idag på jobbet och sa att min 7 månader gamla bil nu minsann varit felfri sedan i snart två månader. :roll:
av esesboo
#623076
Är det ngn som vet vad det kostar att byta ecm-boxen?
Har samma strul på min, förutom det så lyser hela instrumentbrädan som en julgran och säger att det är fel på allt. Broms/SRS mm..känns som glapp/fukt eller jordfel...
kopplingslägesgivare V70 -02

På vår V70N 2,4 -02 har vi också[…]

Tänk på att när du/ni använde[…]

Byta topplockspackning Volvo V70 2.4

Kamrem och multirem bör bytas i samband med […]

Finnst där nogon mölighet att få f[…]