Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
#421298
pixelworks skrev:Va då "Ingenting att göra åt det"?! ... du kan vel inte köra runt i en ny bil, där Radio, Bluetooth mv. inte funkar!

Visst får dom fixa dette!

Bli'r lite orolig nu - finns där personer som är nöjde med deras bilar, eller har alla fel någonstans?
Kan trösta dig med att våran varit helt felfri i 1,5 år! (detta lär jag väl få ångra att jag skrev, bilen lär väl inte ens starta nästa gång... :mrgreen: )
Användarvisningsbild
av pixelworks
#421511
Linqid skrev:
pixelworks skrev:Va då "Ingenting att göra åt det"?! ... du kan vel inte köra runt i en ny bil, där Radio, Bluetooth mv. inte funkar!

Visst får dom fixa dette!

Bli'r lite orolig nu - finns där personer som är nöjde med deras bilar, eller har alla fel någonstans?
Kan trösta dig med att våran varit helt felfri i 1,5 år! (detta lär jag väl få ångra att jag skrev, bilen lär väl inte ens starta nästa gång... :mrgreen: )
Tackar!!! ... man föler nästen att alla har problem med deras bilar härinne - började undras om jag skulle ha köpt något annat istället. Bra att vetta, att du är nöjd!! :D

Men ja, nemesis väntar nog runt hörnet med din kommentar :mrgreen:
av perhall
#421529
Det är inte så många som tar upp trådar om hur bra bilen är här på forumet... men jag måste säga att kvaliteten på mina senaste Volvo har varit bra. Och framför allt så är Volvo generösa med garantier. På förra bilens 5 år och 13500 mil behövde endast stag i bakvagnen, 1000-1500 kr, bekostas av mig. På denna ingenting än. På den förrförra ingenting. BMW har liknande kvalitet men tyvärr sämre goodwill-villkor. Men det kanske har ändrats... jag tror att verkstäder är rätt vana vid panikslagna människor som kommer in och är galna för att bilen haft något konstigt fel - fullt förståeligt - men ibland så händer det bara någon enstaka gång och då är det nog inte mycket att göra. Kan t o m vara så att bilen blir sämre av att plockas ned för skumma fel som sällan återkommer. En gång när jag startade min bil lyste "lägg i D-läge på växelväljaren" (eller vad det nu stod), Bilia sa att det inte kan hända på en manuell. Det är 2 år sen, sen har det aldrig hänt. Vad göra? INgenting tror jag faktiskt är bäst... /PH
av JHg
#421554
Nu är min mittkonsol fixad. Byte av ecm-box (display + styrbox i en modul). ca 2 tim. jobb på verkstad.
Finns ett protokoll ang. detta problem på Volvos nät för verkstäder.
Drabbar i förtka hand bilar med chassi nr under 140...
av Vanilla
#421591
Visst finns det felfria Volvo!

Min förra V50 1.8F MY07 rullade 4.800mil på tre år utan att ens en glödlampa gick sönder!

Nuvarande V70 2.5FT MY 10 är också felfri efter ca 600 mil! :D
av Peanuts
#421592
Pratade precis med verkstaden och de hade inte fått hem delarna idag. Tidigast måndag kan jag hämta min bil, lite trist att det är långhelg nu men det är inte mycket att göra åt. Jag får kuska runt i min hyrda BMW 318d istället... :)
av perhall
#421702
Peanuts skrev:Pratade precis med verkstaden och de hade inte fått hem delarna idag. Tidigast måndag kan jag hämta min bil, lite trist att det är långhelg nu men det är inte mycket att göra åt. Jag får kuska runt i min hyrda BMW 318d istället... :)
Du kan ju roa dig med att testa vilken som är snålast:) Kan tänka mig att det är rätt lika... /PH

Passerade 10k mil i söndags, service nä[…]

Vi som beställt EX90

Hur tragiskt är det inte att få sin nya[…]

https://www.amazon.se/Knecht-LAO-387-KNECHT-v%C3%A[…]

Har aldrig haft några problem att köra […]