Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peanuts
#420730
Jag hade i morse följande problem med min två veckor gamla V70 DrivE MY11:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=55701

Idag på kvällen var jag till veterinären och när jag skulle åka därifrån var mittkonsollen helt död. Först var den bara svart, sen slog den över till att bara lysa vitt. Försöker jag slå på radion kommer "High performance"-loggan fram en sekund, sen dör konsollen igen. Det känns ju sådär lagom roligt på en sprillans ny bil, ska ringa verkstaden imorgon bitti. Någon som varit med om ett liknande problem?
Min bil verkar ju vara ett riktigt måndagsex... Ångrar lite smått nu att jag inte tog en Subaru Legacy som jag var inne på länge.

/P
av Peanuts
#420875
Jag fortsätter min monolog här: :)

Jag pratade med verkstaden och jag ska svänga förbi imorgon för att läsa av ev felkoder. Får hoppas att det ger någonting.

/P
av Mr T
#420881
Riktigt tråkigt!

Hämtar min MY11'a nästa onsdag. Jag bad uttryckligen säljaren att se till att bilen inte blev tillverkad på en måndag :D , han skulle göra sitt bästa.

Hoppas att det löser sig!

//Mr T
av JHg
#420927
Nu på vägen hem dog min radio och BT. Samma symptom som trådstartaren.
Trycker jag på "on" knappen visas "HP"-texten med bilen för att sedan slocka direkt.
Kan se alla menyer och temp. inställningar men radio och BT fungerar inte.
Min är en MY10 och har snart haft den i ett år. För 3 veckor sedan gjorde jag 3000-mila service och då uppdaterade de alla mjukvaror i bilen. Innan dess har det aldrig hänt mig, så jag tror att det kan vara ett mjukvarufel. Skall ringa min verkstad i morgon.
av Peanuts
#421164
Verkstaden har kikat på det här felet nu, tillsammans med mitt andra problem. Diagnostiken visade typ "Tillfälligt systemfel" på flera komponenter, bla Radio, Bluetooth osv... Det fanns tydligen ingenting att göra åt det som jag förstod.
Användarvisningsbild
av pixelworks
#421179
Va då "Ingenting att göra åt det"?! ... du kan vel inte köra runt i en ny bil, där Radio, Bluetooth mv. inte funkar!

Visst får dom fixa dette!

Bli'r lite orolig nu - finns där personer som är nöjde med deras bilar, eller har alla fel någonstans?
av Peanuts
#421191
Mmmm... Jag var "lite lätt trött" på att en ny bil ska krångla så här men vad ska man säga. Diagnostiken rapporterade ett fel men tydligen fanns det ingen åtgärd för det i Volvos servicedatabas. Det här måste ju vara ett mjukvarufel så det är väl någon som får sätta sig och jaga buggar framför skärmen för att fixa det här.
av JHg
#421194
Jag skall till verkstaden i morgon med min bil. Märkte att parkeringssensorerna inte larmade när detta fel är "aktivt". De har beställt med en ny ecm- burk enligt den ansvarige och det fanns några protokoll i Volovs systen ang. detta felet. Återkommer med mer info när bilen varit på verkstaden...
av perhall
#421195
Tyvärr gäller det där många nya bilar och många andra prylar. Jag har haft den typen av fel på alla mina bilar. På en BMW stannade fläkten ibland men den gick alltid igång i verkstan och det gick inte att hitta något fel. Har haft konsoll-grejen på min V70 också 2-3 gånger. Startar om och allt funkar. Har även haft att motorlampan lyser 2 sek och motorn tvekar vid fullt gaspådrag ett par gånger. Tekniska prylar får tyvärr spel ibland. Men det har inte så mycket att göra med att det är en Volvo. Jag har haft fler såna fel på BMW och SonyEricsson-telefoner (som väl är värst på detta...) /PH

Hej. Jag har en Volvo 745 -90, B230F. Igår n[…]

Blinkers hänger sig

Jag skulle tro blinkersspaken som är boven.

Hej! Min V50 (2006) har ingen takvinge, men nu ha[…]

Tack kvillebäck och HCP. Holy smoke låt[…]