Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snoddasD5
Nu när det blev kallt frös framdämparna sönder på min V70 MY -10 var in på volvo idag dom hade haft en 4andra denna vecka med samma fel. Fler som råkat ut för samma??
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Japp på min gamla toyota corolla från 1985 som hade gått 350.000 km och stötdämparna rostat upp :-O) så mycket att de fyllts upp med regnvatten/stänkvatten som vid duktig kyla frös till is och sprängde dämparna.

Det var nog ingen olja kvar i dämparna längre, bara skitvatten som sprutat in från däcken.
Användarvisningsbild
av supersonic
snoddasD5 skrev:Nu när det blev kallt frös framdämparna sönder på min V70 MY -10 var in på volvo idag dom hade haft en 4andra denna vecka med samma fel. Fler som råkat ut för samma??
What??? :shock:
Användarvisningsbild
av CarMan
ni måste ha väldigt kallt om oljan har fryst.

vad har du uppleft? oljud eller synligt lekage?
Användarvisningsbild
av oilburner
snoddasD5 skrev:Nu när det blev kallt frös framdämparna sönder på min V70 MY -10 var in på volvo idag dom hade haft en 4andra denna vecka med samma fel. Fler som råkat ut för samma??
:-O) Nya støtdampare fruset sønder :-O)
Det har måste du få en førklaring på från verkstad ell mekaniker så vi får høra. Så lenge vi "bara" talar om et tvåsifrat antall kyl grader så ska vel inte oljan frysa heller? Hva slags olja ar det på nya volvo dampare nu om dagen ? Vattenbaserad miljø olja ?? ?:-/ :-(O)
Användarvisningsbild
av snoddasD5
körde i minus 30 helaframvagnen blev helt stel sen börja smälla var på volvo igår dom hade haft in 5st totalt med samma fel den skulle in på måndag för larm fel men nu ska dom vänta och ta in den dom väntar på svar från göteborg vad dom ska göra när sånt här har hänt. bilen har gått 600mil
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]