Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zzzspik
#1578262
Hej! Jag har en V70 Fas 2 D5 från 2008, den är omställd via ECU till a traktor också om dett har någon betydelse. Problemet jag har är att när jag kör bilen så stannar den efter ca 10 min och då måste jag vänta 10 min för att det ska starta igen och då blir det samma visa igen. Jag är ganska säker på att det inte är batteriet för jag har laddat dragit åt polerna och det verkar inte spela någon roll, displayen lyser också och elen verkar funka normalt utan någon blinkning eller annat fel. Det som är fixat i bilen är att spridarna är omlödda för de var dåligt lödda och spjällhuset är rengjort.

Bilen är väldigt oregelbunden i detta problemet och det verkar inte finnas något mönster. Den hade ungefär samma problem med att den stannade i början när jag köpte den och då var det väldigt oregelbundet i perioder, efter spridarna blev omlödda och spjällhuset rengjort försvann det väldigt länge men nu är det tillbaka igen.

Hade en motorlampa som lyste som mekonomen raderade, då kom den tillbaka nån dag senare och varade i några dagar innan den försvann helt och hållet av sig självt igen och nu har jag inte sett den sen dess (några veckor). Felkoden var ”P060E, Intern styrmodul, spjälläge, prestanda”.

Uppskattar all hjälp då detta är ett väldigt irriterande problem och alla jag har frågat säger olika :-(
OM RYSSEN KOMMER

Hade Putin varit kommunist (riktig kommunist) hade[…]

Hade tänkt göra en AC-service i form av […]

Känns som sand i oljan.

Gör ett par oljebyten(+filter) med någr[…]

Är det vanligt att slangarna sväller? Bl[…]