Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VilmerAA
Hej!
Detta blir mitt första inlägg här.
För ett tag sedan slocknade skärmen på bilen och den vill verkligen inte hoppa igång igen. Har provat det mesta, kollat säkringar och kopplat loss batteriet men inget händer.
Radio och övriga funktioner som regleras med hjälp av displayen fungerar. Dock börjar det bli rejält tröttsamt att behöva gissa sig fram mellan menyerna. Har kollat runt och det verkar som att en ny display kommer landa på runt 10000.
Undrar om någon annan har haft samma eller liknande problem och om ni lyckades lösa det på egen hand? :)
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
Tjenahej.
Det händer ibland att skärmen ger upp på den generationen tyvärr. Men 10 lök behöver du inte ge. En skärm till IHU:n kostar 800-1000 spänn på bildelsbasen och de är bara en dum skärm. Den är ingen datanod som behöver programmeras eller så trots att ÅF vill påstå det för att få göra jobbet. Det är en hederlig gammal vanlig rakskruvning på den skärmen.
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
Alla Sensus Connectskärmar är lika, rent krasst kom detta system till V70/XC70 senare delen av 2015. Skärmen du länkar till ser ut att vara en Sensus Connect. Så den passar. Skärmen har bara spänning,minus och en reostatsignal så nån vidare stark kommunikation har inte dessa skärmar.

Hej igen, Jag har aldrig bytt kolv / renoverat bro[…]

Den äldre generationen med icke-laddningsbart[…]

Stämmer

Jag testar nog röd sprit och inte rörd s[…]