- fre 10 jul 2020, 02:05
#1389772
Hallå ,
Jag är ny med dig i det här forumet och jag ville dela med dig en katastrofal upplevelse som afrikansk konsument samt lidande och diskriminering som jag lidit med (VOLVO-bilar) och dess officiella representant i Marocko: (SCANDINAVIAN AUTO MAROC) företag att ha mina rättigheter som konsument (och att jag fram till skrivandet av detta brev inte kunde återkräva).
Jag köpte faktiskt en ny Volvo V40-bil från den auktoriserade VOLVO-återförsäljaren i Marocko, till min överraskning upptäckte jag att huven på min bil var målade om och att den representerade spår som motiverar detta (färgskillnad mellan bilens färg och huven, spår av kitt i hörnen på huven ...), inför denna situation och efter flera klagomål till Volvo kundtjänst i Marocko och även till kundupplevelsetjänsterna i Sverige, fick jag ett första svar från den marockanska återförsäljare (efter en veckas väntan) som berättade för mig att de fordon som är målade på fabriken kan ha vissa skillnader i nyanser och särskilt med solen. detta svar verkade tveksamt för mig (särskilt eftersom bara huven påverkas av detta problem) fick mig att göra en bedömning av bilen med en expert som är godkänd i Marocko och även i Europeiska unionen, bekräftar utvetydigt expertrapporten att bilhuven har har målade om, framför dessa fakta bad jag om byte av bil och återbetalning av den moraliska och ekonomiska skada som orsakats av denna incident som orsakade mig mycket smärta.
kontaktade också VOLVO-företaget i Sverige för att ingripa med sin försäljningsrepresentant i Marocko, med tanke på allvarligheten i denna händelse såväl som den tvivelaktiga praxis som bekräftats av expertrapporten som bekräftade att bilens huva var målad efter ett första svar på mitt klagomål , VOLVO Sverige har dragit sig tillbaka från fallet genom att säga mig att se direkt med företagets återförsäljare i Marocko,
Idag befinner jag mig framför en bedrägeri från företaget VOLVO Sweden såväl som dess marockanska återförsäljare som vägrar min juridiska begäran om byte av bil eller ersättning, som inte längre svarar på mina klagomål som kund (inget svar från Volvo Sveriges andel av deras marockanska återförsäljare i mer än två veckor); ingen förklaring till denna händelse och av orsakerna till att sälja en bil som antas vara ny medan huven är ommålad. (se bilder bifogade)
Tack på förhand för din tid
Jag är ny med dig i det här forumet och jag ville dela med dig en katastrofal upplevelse som afrikansk konsument samt lidande och diskriminering som jag lidit med (VOLVO-bilar) och dess officiella representant i Marocko: (SCANDINAVIAN AUTO MAROC) företag att ha mina rättigheter som konsument (och att jag fram till skrivandet av detta brev inte kunde återkräva).
Jag köpte faktiskt en ny Volvo V40-bil från den auktoriserade VOLVO-återförsäljaren i Marocko, till min överraskning upptäckte jag att huven på min bil var målade om och att den representerade spår som motiverar detta (färgskillnad mellan bilens färg och huven, spår av kitt i hörnen på huven ...), inför denna situation och efter flera klagomål till Volvo kundtjänst i Marocko och även till kundupplevelsetjänsterna i Sverige, fick jag ett första svar från den marockanska återförsäljare (efter en veckas väntan) som berättade för mig att de fordon som är målade på fabriken kan ha vissa skillnader i nyanser och särskilt med solen. detta svar verkade tveksamt för mig (särskilt eftersom bara huven påverkas av detta problem) fick mig att göra en bedömning av bilen med en expert som är godkänd i Marocko och även i Europeiska unionen, bekräftar utvetydigt expertrapporten att bilhuven har har målade om, framför dessa fakta bad jag om byte av bil och återbetalning av den moraliska och ekonomiska skada som orsakats av denna incident som orsakade mig mycket smärta.
kontaktade också VOLVO-företaget i Sverige för att ingripa med sin försäljningsrepresentant i Marocko, med tanke på allvarligheten i denna händelse såväl som den tvivelaktiga praxis som bekräftats av expertrapporten som bekräftade att bilens huva var målad efter ett första svar på mitt klagomål , VOLVO Sverige har dragit sig tillbaka från fallet genom att säga mig att se direkt med företagets återförsäljare i Marocko,
Idag befinner jag mig framför en bedrägeri från företaget VOLVO Sweden såväl som dess marockanska återförsäljare som vägrar min juridiska begäran om byte av bil eller ersättning, som inte längre svarar på mina klagomål som kund (inget svar från Volvo Sveriges andel av deras marockanska återförsäljare i mer än två veckor); ingen förklaring till denna händelse och av orsakerna till att sälja en bil som antas vara ny medan huven är ommålad. (se bilder bifogade)
Tack på förhand för din tid
Bilagor
20200617_111822.jpg (909.04 KiB) Visad 8810 gånger
20200617_111814.jpg (843.57 KiB) Visad 8810 gånger