Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#540121
Brainy skrev:Försökte en sista gång innan jag skulle plocka ner panelen, insåg att man kunde komma åt underifrån via reservhjulsbaljan med och jag lyckades hitta den fördragna tåten utan att plocka ner panelen.
Hur gjorde du hålet och vilka verktyg använde du?
Vad heter den snygga färgen på bilen?
#540137
Tackar, men nu ställde du mig så pass att jag blev tvungen att plocka fram köpeavtalet. Färgen heter Seashell beige Met 484. Det roliga med färgen är att den aldrig är sig själv lik. Beroende på hur ljuset är så ser den alltid olika ut, så ser jag en bil med Seashell på stan så har jag mycket svårt att säkert kunna säga att det är samma färg som jag har :oops:

Jag karvade upp hålet med en vanlig kniv. Den och en ficklampa var enda verktygen jag behövde. Sen mätte jag om det var någon kräm i kontakten med en multimeter, men det hade inte behövts för det var det såklart.

mvh
Anders
#540185
Hej o tack för info!

Då vet jag att jag inte behöver köpa en hålsåg om jag ska installera ett 12V uttag i skuffen.

Ja, visst är det en snygg färg. Jag var tvungen att fråga dig eftersom den är som du säger väldigt olika beroende på vad det är för ljus som faller på bilen (har samma snygga färg på min). Den skiftar verkligen från nästan guld till ljusbrons. Om du inte har kört bilen i snö o slask ännu, så kommer du att bli väldigt tacksam när vintern kommer, för smutsen syns inte så mycket p.g.a. färgen på bilen. Jag hade svart bil förut, och det kommer inte att hända igen.
#541950
Nu har jag äntligen pimpat min V70:
Bild
med matchande ventilhattar inköpta på Tradera.
Nästa steg blir noga att köpa någon cool dekal med en kul text o fästa på bakrutan o kanske måla upphöjningarna på texten på däcken vita.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 59
Motorlampa lyser gult v60 2020

Gick ut och provstarta bilen på morgonen o[…]

Tack för era svar! Ska kolla upp va Motorm[…]

Tack för svaret! Det kanske är samma pro[…]

Och när vi ändå är byxvar[…]