Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hej.

Här kan ni följa mitt projekt.
Det är en Volvo 740/744 -87a. Det är en B230F (insptrutning) och M47 växellåda. Har gått 27xxx mil.

Blev en hel del att göra på den eftersom att jag har haft inbrott i den.

Såhär kommer min bamse lista på grejjs. Den kommer nog uppdateras samt att det kanske kommer tas bort saker från den, men det återstår ju att se hur ekonomin är.

[X] - Helt klart
[P] - Påbörjat
[K] - Köpt men ej monterat
[-] - Ej klart/Ej påbörjat)

7/10 klara

Utvändning ;
[X] Byta v.f ruta
[X] Köpa en till skyltbelysning
[X] Bygga in dimljus i dekorrampen

Invändigt ;
[P] Byta ut all trasig inredning och köpa det som fattas

Motor, drivlina, väghållning, bränsle m.m ;
[-] Byta ventilkåpspackning samt dra åt toppbultarna (efter ett topplockspackningsbyte)
[-] Service (Olja, oljefitler, bensinfilter, tändstift, tändkablar, luftfilter)

Utrustning ;
[X] Montera ny eller bättre beg antenn

Övrigt ;
[-] Ordentlig urstädning och tvättning ska göras efter
[X] Besiktas [Besiktad den 31/1-11 -> ombesiktning]
[-] Ombesiktning

Allting kommer att fotodokumenteras men det är inte allt som kommer att laddas upp.
Samt att vi tar lite i taget, det mest akuta kommer att göras först sen så måste jag ju se över ekonomin också. Bilen kommer vara ett rullande projekt och kommer att kicka igång till sommarn pga att jag inte har tillgång till garage. Sen så får vi se när den är eller när jag själv känner att den är klar.

How-to-do guider och tips tas gärna imot. :)
Har ni nåt av dessa saker att sälja som står här uppe så kontakta mig via PM.
Senast redigerad av 46 AudiRaacing, redigerad totalt 0 gång.
Ja här har vi den :)

Bild
Bild
Bild
Bild

Vill ni se bilder in ifrån?
Ni får ursäkta dålig bild kvalite, men detta är bilder som jag har tagit strax efter inbrottet och kommer bli en sorts "såhär såg den ut förut". Just nu så står han översnöad men önskas nya bilder så kommer jag att ta dessa.
Söker just nu en donator bil.

Ska vara röd inredning, helst vit till kaross, fungerande tankmätare är ett +, samt att bes u.a vid senaste besiktningen, belysningen ska fungera, samt v.f ruta ska vara hel.
Kaross, inredning och belysning ska tas. Får även vara annan färg på inredning men då ska den vara komp.

Nån som vet om en sådan bil kan ju skicka ett pm. Bilen ska finnas i norrbotten och får inte kosta mycket. :)
Ståhl skrev:ett såntdär "kit" köpte jag till min 244 också..

solenoiden var för klen så fick lov att förlänga fästet i "låsarmen" där wiren skulle fästas.. annars orkade den inte öppna den.
Okej. :) vilken är de då? Alltså låsarmen. Vajern till solenoiden?
Användarvisningsbild
av Ståhl
AudiRaacing skrev:

solenoiden var för klen så fick lov att förlänga fästet i "låsarmen" där wiren skulle fästas.. annars orkade den inte öppna den.
låsarmen är armen som låser.. eller ja, den grejen i låset som du måste sätta wiren i för att den ska lyckas öppna.
Fick lov att svetsa på typ en 2cm lång arm på den så att solenoiden skulle orka dra.. den som du fäster wiren till solenoiden..

lite svårt att förklara.. men tror det finns bilder på allt i min gamla projekttråd för den bilen.
Ståhl skrev:
AudiRaacing skrev:

låsarmen är armen som låser.. eller ja, den grejen i låset som du måste sätta wiren i för att den ska lyckas öppna.
Fick lov att svetsa på typ en 2cm lång arm på den så att solenoiden skulle orka dra.. den som du fäster wiren till solenoiden..

lite svårt att förklara.. men tror det finns bilder på allt i min gamla projekttråd för den bilen.
Okej. Ska kolla :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]

Släpper magnetkopplingen på kompressorn[…]

Kablarna från de gamla kontakterna satt bra.[…]

En manuell växellåda bör inte kunn[…]