Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
#457398
Vida är till skillna från vadis låst på ett helt annat sätt. Jag vet inte hur, men det kräven en uppkoppling mot en server i England (behöver inte vara uppkopplad konstant)
av Nicolai123
#457831
Jag kan säga till er att volvo vida 2010A funkar utan login. Kolla nätet och ni ska finde. Ni ska ha en computer med windows xp inget annat funkar som vista eller windows 7.

Hva jag gärna vill veta nu, funkar dom china dice units???
Användarvisningsbild
av andreas 80
#457863
Ok så det går att köra utan login, det visste jag inte. Men vilka delar får man tillgång till?
Fungerar felkodsutläsning och mjukvarunedladdning?

Sen får du ursäkta om jag frågar men vad är en china dice?
En kopia av en "äkta" DICE?

Så länge den följer samma standard och du har rätt drivrutiner så borde det rimligtvis fungera.
Användarvisningsbild
av CarMan
#457865
Jag måste ialla fall logga in på min Vida varje dag, den funkar inte utan logg in
Men jag har ju inte A skivan längre
av Nicolai123
#457888
Jag vet ännu inte hur det funkar dag för dag. Men ett lätt login ivarjefall. Jag har tillgång till vida all in one, inte vida reservdelar.

Volvo dice är den unit du använder i bilen med bluetooth för att kommunikere med datorn. diagnostic central enhet kanske. 5-600 usd ifrån china.
av matte75
#457890
Jag har Vida 2010B som jag inte behöver logga in på varje dag.
Användarvisningsbild
av CarMan
#457906
Vida all in one är en vida verson som ligger helt på datorn
Vida on Webb är en Web baserad vida verson, den går inte koppla mot Dice & saknar verkstadshandbok m.m.

Båda versionerna har reservdelskattalog.
av matte75
#461049
Kan man koppla in en VCT2000 till VIDA 2010B ? Eller är det bara DICE som gäller?
Hur går man tillväga i så fall?
av matte75
#462005
matte75 skrev:Kan man koppla in en VCT2000 till VIDA 2010B ? Eller är det bara DICE som gäller?
Hur går man tillväga i så fall?
Ingen som vet??

Kanske ska flytta denna tråd till "allmän bil-diskussioner" istället för klotterplanket?
Köpråd v90

Jo, om du hittar bil utan krok så låt […]

D4 balansaxlar

Bra fråga, säkert någon h&aum[…]

Jag försöker byta det mesta av bromsarna[…]

Varit förbi verkstan och kollat hjulinst&aum[…]