Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Nicolai123
#456983
Har installeret vida 2010A på min dator, men varför behövs login för bare att titta lite, kanske felsöka lite på egen bil. Finns det ett sätt som privat att få tillgång utan att det skal koste 20 eller 30.000 kr.
Användarvisningsbild
av andreas 80
#457022
Programmet behöver uppdateras mot volvos server för att kunna användas första gången, sedan måste det göras varannan vecka annars fungerar det inte. Tyvärr är det så att du behöver ett login för att köra det.

Annars får du söka på nätet, kanske finns det någon typ av admin inloggning, men tvivlar på det.
Det andra är om du träffar någon trevlig volvomekaniker som vill låna ut sitt konto till dig...
av Nicolai123
#457104
Hej med er.

Jag förstår inte att dom på amerikanska och andra marknader f.eks. ebay.com ebay.de kann sälja nya vida 2010a aktiverat, behöver inget login. Det kan vara typen många förhandlara använder utan att kunne tillrätta software. Vet nån av er om det fungerar bra med vct 2000 eller kanske china dice.
Användarvisningsbild
av Ticken
#457282
Flyttar till Klotterplanket...

/Ticken
Användarvisningsbild
av CarMan
#457356
Jag har skaffat nya Windows 7
det står att jag måste ha en kodnycke för att få igång programet, varför behöver jag det (jag fick ingen med då jagf stulit programet)

Finns det inget sätt som privatperson att att slippa betala licens?
jag tänkte ju bara ha det som oprations sytem i några av mina datorer, o sen kanske ge det till 10-12 vänner också.
av llesrof
#457362
Nicolai123 skrev:Hej med er.

Jag förstår inte att dom på amerikanska och andra marknader f.eks. ebay.com ebay.de kann sälja nya vida 2010a aktiverat, behöver inget login. Det kan vara typen många förhandlara använder utan att kunne tillrätta software. Vet nån av er om det fungerar bra med vct 2000 eller kanske china dice.
De kanske har en knäckt version av programmet? Kan man knäcka Photoshop och en massa andra program så kan man väl knäcka VIDA?
Användarvisningsbild
av andreas 80
#457376
Det finns säkert någon möjlighet till att låsa upp programmet om man verkligen försöker.
Hur de gjort med de som säljs via ebay etc. har jag ingen aning om.
Men det kan inte vara så att programmet är aktiverat, typ man behöver ingen nyckel för att installera. Men man behöver ett login för att sedan använda det? Du kan ju alltid ställa en fråga till den som säljer och se hur mycket som fungerar.

VCT2000 borde rimligtvis fungera, DICE fungerar.

Tillång till reservdelskatalog och hur man utför reparationer räcker det med Vida On Web som är helt webbaserat. Men då försvinner felkodsutläsning och mjukvarunedladdning.

Här finns lite mer info http://vccs.volvocars.se/wsguide/upload ... 9SV03a.pdf
Hur vet jag vilken generator, V70N -02?

Hej Fred! Som jag förstått det så[…]

Dålig temp B230k

Tyvärr blev inge bättre, ännu d&ar[…]

Bakfjädrar.

Köp inte på skroten. Köp en som &a[…]

Låter när ac är igång.

Gäller min xc60 diesel. Haft ljudet i flera &[…]