Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av webmaster
#347346
Jagrullars jultävling 2009

Tävlingsbidrag kan skickas in till midnatt 31 december 2009

Som ni ser nedan har vi ett välfyllt prisbord så missa inte chansen att kamma hem fina priser!

FOTOTÄVLING
Fototävlingen går även i år ut på att ta den roligaste och fyndigaste bilden på temat "Jul och Volvo"
Bilden måste vara tagen av dig själv och får inte vara manipulerad! Varje medlem får skicka in maximalt ETT tävlingsbidrag, men kan byta ut sitt tävlingsbidrag under tävlingstiden. Läs även igenom tävlingsreglerna nedan.

Gör så här för att delta i fototävlingen:
1. Ta en bild på temat "Jul och Volvo"
2. Gå till Fotogalleriet, klicka på kategorin "Jultävling 2009" Direkt länk
4. Klicka på knappen "Upload pic"
5. Skriv en titel samt kort beskrivning av din bild
6. Klicka på "Browse" och leta fram din bild på datorn, klicka på "Open"
7. Klicka på "OK"
8. Klart - din bild är med i tävlingen!

RIMTÄVLING
Rimtävlingen går i år ut på att skriva ett "julklappsrim" till valfritt pris i jultävlingen och det är ett extra plus om du lyckas få in jagrullar och/eller Volvo i ditt rim! Priset i rimtävlingen är ett presentkort värt 300 kronor på SF BIO! Varje medlem kan delta med maximalt 3 rim. Rimmen mailas till [email protected], märk mailet "Tävling" och glöm inte att ange ditt medlemsnamn...och skriv även vilket pris rimmet tillhör (för säkerhetsskull ;-)) Läs även här igenom tävlingsreglerna nedan.

Tävlingsregler:
Alla tävlingsdeltagare medger att inskickat bidrag får användas kostnadsfritt av jagrullar.se. Tävlingsdeltagare ansvarar även för att inskickat bidrag inte är rättighetsskyddat eller plagierat och jagrullar.se kan därmed inte ställas ansvariga för detta!

Fototävlingen:
Moderatorgruppen kommer av inskickade bidrag i fototävlingen välja ut 10 finalister där de slutgiltiga vinnarna kommer röstas fram av alla medlemmar på jagrullar.se! Skulle fler bidrag hamna på delad placering sker lottning om vem som hamnar högst.

Ettan får välja pris först och därefter får tvåan välja pris av de kvarstående priserna och så vidare...!

Rimtävlingen:
Moderatorgruppen avgör vem som vinner rimtävlingen. Antingen kan moderatorgruppen ensam utse vinnaren, men kan även välja att anordna omröstning om det är hård kamp mellan bidrag.

Priserna i fototävlingen sponsras av:

Bild Presentkort 3000 kronor

Bild Valfritt Xenonkit till ett värde av max 1695 kronor

Bild Vindavvisare samt oljepåfyllningslock i "kolfiber"

Bild Presentkort 1000 kronor

Bild LED-paket, värde 795 kronor (Artnr. SLEDXK12)

Bild Presentkort 500 kronor

Bild Valfri uppsättning torkarblad

Priset i rimtävlingen sponsras av:

Jagrullar.se - Presentkort på 300 kronor hos SF BIO!

Snack och frågor om tävlingen håller vi i denna tråd.

Vi hoppas att ni uppskattar denna tävling och att det kommer in många roliga bidrag! Lycka till...!

Hälsningar
Teamet bakom jagrullar.se genom Webbis
Användarvisningsbild
av JovEN
#355824
Det enda jag tycker är lite synd om denna tävling är att man inte kan ladda upp högupplösta bilder, min bild blev otroligt dålig när jag förminskade den.
Användarvisningsbild
av Brainy
#355834
Point taken!

Vi har nu ändrat så ni kan lägga upp foton som är max 1280x1024 och 2.5mb stora.
Låter det ok?

Vill ni att någon ska ta bort ert gamla bidrag så ni kan lägga upp det igen med högre upplösning så skicka ett pm till mig eller webmaster.
Jag åker dock på semester runt lunch imorgon och blir borta en vecka så efter det får ni pm'a webmaster om ni vill få det fixat före nästa helg.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Ticken
#355835
Har du provat något riktigt bra program att förminska med? Då kan man behålla skärpan men göra själva bilden mindre :)

Jag fick hjälp att krympa ner bilden lite av en polare som gjorde det i Photoshop.

/Ticken
av Cicaro
#355837
Kan hålla med om att det är tråkigt att inte kunna lägga upp i full upplösning, dock skulle det behövas runt 5 mb och 4592 x 3056 pkt för att kunna ladda upp mina kort utan förminskning. Men så är jag lite extrem också vad gäller att ta högupplösta kort =P

Kan tipsa om GIMP(som är opensource gratis, liknar photoshop vet ej om finns till windows) där det brukar bli skapligt snygga förminskningar...
Användarvisningsbild
av Ticken
#355841
Jag gör såhär att jag väljer att inte uppdatera mitt inlägg med en större bild.

MEN, om det skulle behövas (pga av att man inte ser tillräckligt bra eller nått) så har jag orginalet som är skitstort.. Så då får ni säga till så uppdaterar jag mitt bidrag med en större bild..

/Ticken
av Cicaro
#357494
Mattsvart skrev: Fusk me folk som har sådana HDR kameror ;) grym skärpa och själv får man inte manipulera för att få bilderna lite skarpare.
Får önska mig en i julklapp :) haha :lol:
Om du ska skaffa en DSLRkamera, kolla lite på begagnade objektiv först, finns flera modeller som är bakåtkompatibla även med analoga kameror vilket gör att du kan få ruskigt bra objektiv till ett bra pris ;-)
Användarvisningsbild
av Mattsvart
#357644
Cicaro skrev:
Mattsvart skrev: Fusk me folk som har sådana HDR kameror ;) grym skärpa och själv får man inte manipulera för att få bilderna lite skarpare.
Får önska mig en i julklapp :) haha :lol:
Om du ska skaffa en DSLRkamera, kolla lite på begagnade objektiv först, finns flera modeller som är bakåtkompatibla även med analoga kameror vilket gör att du kan få ruskigt bra objektiv till ett bra pris ;-)
Jag som är sånn kung i photoshop ;)
S60 2.5T oljeläckage

Ditt grundproblem är med största sä[…]

Lågt däcktryck

Hur långt kör du när du kalibrerar[…]

För att faktiskt spara kräver det att ma[…]

V50 2.4 -05 hopplösa elfel

Hejsan! Köpte förra sommaren in en v50 s[…]