- lör 16 jul 2011, 11:22
#547493
Tjena,
I våras var jag inne på bilbyte men ångrade mig i sista stund. Nu har det dock blivit lite annorlunda med resor så jag behöver köpa mig något bränslesnålare. D3 verkar ju vara en riktigt trevlig motor och bränslesnål åtminstone enligt specar, D2 har väl efter nån programvaruuppdatering börjat komma ner till sina specar så den går ju helt klart att köra snålt samt att byte av partikelfilter inte är en servicepunkt längre. Såg iofs något om att den har en beräknad livslängd på 18-24000 mil viilket jag kommer att både komma upp i samt passera, isf blir ju D2 dyrare än D3 i längden.
Har inte kört någon av dessa två men ska försöka komma åt nån att povköra, är lite rädd för att D2 blir alldeles för slött dock. Hur är den om man kopplar på en 4P med alukåpa, känns som att det kan bli lite jobbigt? Samma sak om man börjar marscha 120-130 på motorväg, skjuter förbrukningen i höjden?
Sen så är jag ofantligt kluven vad gäller färg, står och velar mellan ice vit, chameleon blå samt silver. Tankar kring detta, har aldrig ägt en bil med solid lack kan tilläggas.
Electric silver är väl egentligen den snyggaste färgen i mina ögon men jag pendlar ju i områden med en herrejösses massa ren samt endel rådjur och är lite rädd att om olyckan skulle vara framme så är det en riktigt svår färg att få bra vid omlack.
I våras var jag inne på bilbyte men ångrade mig i sista stund. Nu har det dock blivit lite annorlunda med resor så jag behöver köpa mig något bränslesnålare. D3 verkar ju vara en riktigt trevlig motor och bränslesnål åtminstone enligt specar, D2 har väl efter nån programvaruuppdatering börjat komma ner till sina specar så den går ju helt klart att köra snålt samt att byte av partikelfilter inte är en servicepunkt längre. Såg iofs något om att den har en beräknad livslängd på 18-24000 mil viilket jag kommer att både komma upp i samt passera, isf blir ju D2 dyrare än D3 i längden.
Har inte kört någon av dessa två men ska försöka komma åt nån att povköra, är lite rädd för att D2 blir alldeles för slött dock. Hur är den om man kopplar på en 4P med alukåpa, känns som att det kan bli lite jobbigt? Samma sak om man börjar marscha 120-130 på motorväg, skjuter förbrukningen i höjden?
Sen så är jag ofantligt kluven vad gäller färg, står och velar mellan ice vit, chameleon blå samt silver. Tankar kring detta, har aldrig ägt en bil med solid lack kan tilläggas.
Electric silver är väl egentligen den snyggaste färgen i mina ögon men jag pendlar ju i områden med en herrejösses massa ren samt endel rådjur och är lite rädd att om olyckan skulle vara framme så är det en riktigt svår färg att få bra vid omlack.