- tis 08 jul 2008, 11:23
#203433
Jag bara undrar, är dagens bilar sämre än gårdagens? Mitt billiv började med en Volvo PV ( ja jag är rätt gammal )
Sen kom Amazon epoken därefter 240, 740 -940 och nutiden med framhjulsdrift med drivknutar och gummibälgar som måste bytas, vilken bil med hastigheter över 2- 300 km h är framhjulsdriven.
Jag har åkt åtskilliga mil i Europas alla länder med mina Volvo, men alldrig något problem. jag har alltid servat mina
bilar själv och sparat åtskilliga tusenlappar.
Min fru äger en 940 - 20000 mil i nyskick, nu avställd, ville ha en bil med AC, köpte en S80 - 99, fick en ny
och modern bil. och ett litet tivoli på köpet, det lyser service, lambasond, airbag, kamaxel, ja gud vet inte vad som kan lysa allt, + en luftmassemätare som kan krångla.
T.om. rekomderade nånon på forumet att man inte skulle köra en mil när någon viss lampa lyste, utan att
ev. bärga bilen till Volvoservice.
VÅGAR MAN INTE ÅKA UTOMLANS MED NYARE VOLVO, DÄR DET INTE FINNS EN VOLVOVERKSTAD BAKOM NÄRMSTA HÖRN.
Jag bara undrar !
PS. Själv åker jag nu Amerikanare.
Sen kom Amazon epoken därefter 240, 740 -940 och nutiden med framhjulsdrift med drivknutar och gummibälgar som måste bytas, vilken bil med hastigheter över 2- 300 km h är framhjulsdriven.
Jag har åkt åtskilliga mil i Europas alla länder med mina Volvo, men alldrig något problem. jag har alltid servat mina
bilar själv och sparat åtskilliga tusenlappar.
Min fru äger en 940 - 20000 mil i nyskick, nu avställd, ville ha en bil med AC, köpte en S80 - 99, fick en ny
och modern bil. och ett litet tivoli på köpet, det lyser service, lambasond, airbag, kamaxel, ja gud vet inte vad som kan lysa allt, + en luftmassemätare som kan krångla.
T.om. rekomderade nånon på forumet att man inte skulle köra en mil när någon viss lampa lyste, utan att
ev. bärga bilen till Volvoservice.
VÅGAR MAN INTE ÅKA UTOMLANS MED NYARE VOLVO, DÄR DET INTE FINNS EN VOLVOVERKSTAD BAKOM NÄRMSTA HÖRN.
Jag bara undrar !
PS. Själv åker jag nu Amerikanare.