Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

WF II-C relä. Jag låg och kröp i frugans Audi, så att hon skall slippa att få samma whiplashskada som jag fick för länge sedan
Så nu är hennes bil oxå utrustad med http://www.whipflash.se WF II-C som jag tycker att alla bilister borde ha.
Det tog en timma att få samma funktion på hennes bromsljus som många nya bilar har :D På våran V 70 tog det lite längre tid, Men det var det värt :mrgreen:

Dem har även andra modeller såg jag på hemsidan, så jag skall montera en på grabbens mc 8)

Däremot förstår jag inte hur man kan ägna tid åt en tack blinknings pryl..... När man istället kan minska risken att bli påkörd :shock:

Är det någon som vet om man kan ladda ner el scheman för V70 och Audi som pdf:er på nätet och isåfall var ??

MVH Peter
Användarvisningsbild
av #27
Peter Karlsson skrev: Är det någon som vet om man kan ladda ner el scheman för V70 och Audi som pdf:er på nätet och isåfall var ??

Vad är de för årsmodell på v70:in??
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Kommer med all säkerhet att skaffa mig en WF II. Men, det jag irriterar mig över är att Whipflash.se INTE skriver ut "suggested retail price"?!? Nicetech har ju inte ens WF II i sitt sortiment/på hemsidan & iom att tillverkarens hemsida endast använder sig av EN återförsäljare som de länkar till (Nicetech) så är det lite goddag yxskaft gentemot de presumptiva kunder som jag antar att tillverkaren ändock vill komma åt.

Peter Karlsson kanske kan upplysa oss intresserade vad han fick betala för sin Whipflash II & var han köpte den någonstans :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hade frugan redan LED bakljus på audin eller bytte du samtidigt? Vanliga glödlampor funkar ju skitkass om man jämför.

Vilken oseriös hemsida ... vad är en resaler ??? reseller har jag hört talas om.
Användarvisningsbild
av ER
Är det inte liknande som nya V70 II har och är fullständigt olagligt i tråkiga Sverige?
#27 skrev:
Peter Karlsson skrev: Är det någon som vet om man kan ladda ner el scheman för V70 och Audi som pdf:er på nätet och isåfall var ??

Vad är de för årsmodell på v70:in??
Det är en 2003
VolvoB20 skrev:Hade frugan redan LED bakljus på audin eller bytte du samtidigt? Vanliga glödlampor funkar ju skitkass om man jämför.

Vilken oseriös hemsida ... vad är en resaler ??? reseller har jag hört talas om.
Dem upptäckte tydligen stavningsfelet...hehe

Det är vanliga glödlampor på hennes. Kompisen har oxå vanliga glödlampor på sin SAAB 900 och det funkar skitbra där med.
Kanske aningen starkare, men det är inte mycket skillnad !!

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]