Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag spanade runt lite på Bildelsbasen efter VVT-ventil och hittade ett gäng. Dock har de lite olika originalnummer så nu undrar jag om någon vet ifall det är några skillnader mellan årsmodellerna men som har samma motorer. Jag kikade på årsmodellsspannet 00-04 och bensinmotorer.

Givetvis vill jag skaffa en med så lågt miltal som möjligt och det innebär ju ofta att det är nyare bilar än min 02:a.

Det görs ju ofta nummerändringar på reservdelar trots att det är exakt samma artikel, men ibland görs det ju i samband med någon förändring också.

Slutligen, är det någon som vet ifall BiFuel-bilarna har någon speciell VVT-ventil eller är det samma som de vanliga 140 hk bensinarna?

Mvh
/Fred
ja det skiljer
Fred skrev:Är det ingen som har kunskap om detta eller har möjligheten att kolla upp det? :roll:
Är det någon som vet vart vvt enheten sitter på en V40 1.8i (ej gdi) års modell 01, och kanske förklara det, har hört så många olika svar, vad jag kommit fram till så sitter den ovan på blocket, så varför säger en del att det är en halv dags jobb för en van mekaniker.
Nu har det blivit aktuellt igen för mig att försöka få tag i en beg. VVT-ventil. Därför bumpar jag den här tråden för att se ifall jag kan få lite mer information än Carmans inlägg ovan.

Frågan kvarstår: vilken VVT-ventil kan jag ha i min -02 BiFuel? Jag vill köpa en, från någon skrot, som har så få mil som möjligt givetvis.

Jag försökte få fram ett originalnummer i VADIS men hittade inga nummer alls till VVT-ventilen... :roll:

Är det någon som jobbar på en verkstad med VIDA som kan kolla upp lite nummer som kan passa min bil?

Mvh
/Fred
Tack Kurtoua!

"8670421 2002- insug" ser ut precis som min (om jag minns rätt, det var ett tag sedan som jag hade loss den).

Vet du vad det är för skillnad på "avgas" och "insug"? Och då menar jag när det gäller VVT, annars vet jag skillnaden... :wink:

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]