Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Media
Har problem med inbyggda telefonen i min S80 årsmodell 99.
Köpte ett Telia kontaktkort, men när man "loggat in" med pinkoden och ska slå ett nummer så står det bara "Kopplar Upp" i displayen och inget mer händer.
Kontaktade Telia som menade att det kan bero på att telefonen inte stödjer de nya 3G-korten så de skickade en äldre variant, dock med samma klena resultat. Vad kan detta bero på?
av dakkan
Testa med att låna någon annans sim-kort som inte är 3G, kan vara så att de skickade fel igen. Dock så fick jag aldrig ens täckning med mitt 3G-kort. Beställde ett kort från Tele2 och nu funkar det perfekt.
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag lånar/kapar denna tråd lite... Har motsvarande problem, fast tvärtom på min ficktelefon. 3G funkar inte fastän telefonen stöder det, kan det bero på att jag har ett gammalt sim-kort? Jag skaffade kortet år 2001.
Användarvisningsbild
av Media
dakkan skrev:Testa med att låna någon annans sim-kort som inte är 3G, kan vara så att de skickade fel igen. Dock så fick jag aldrig ens täckning med mitt 3G-kort. Beställde ett kort från Tele2 och nu funkar det perfekt.
Det värsta är att det är ett stort sim-kort ingen har ju ett sådant numer. De är ju bara stora innan man trycker ut den lilla biten när de är nya. Vågar jag köpa ett kontantkort med exempelvis Tele 2 och chansa?
Användarvisningsbild
av Media
Pratade med en kundservice hos en av operatörerna och de sa att det kan bero på att bilens telefon kräver ett 5-voltskort? Vad nu det är för något?
av Daddan
Jag beställde ett kontantkort (Comviq) funkade klockrent. Icke 3G och så lite minne som möjligt så funkar det.
Användarvisningsbild
av Media
Daddan skrev:Jag beställde ett kontantkort (Comviq) funkade klockrent. Icke 3G och så lite minne som möjligt så funkar det.
Vad ska jag ange för att få tag i samma kort? Vad heter det? Det här kan ju vara lösningen! Tack på förhand!
av Daddan
Pratade med Tele2/Comviq kundtjänst och sa att jag skulle ha det till bilen, ett stort kort, ej 3G och max 16kB minne tror jag att det är.

Funkar säkert med Telia också men de har en lite mindre påläst kundtjänst enligt mina erfarenheter.
av hansjkpg
Guligan skrev:Jag lånar/kapar denna tråd lite... Har motsvarande problem, fast tvärtom på min ficktelefon. 3G funkar inte fastän telefonen stöder det, kan det bero på att jag har ett gammalt sim-kort? Jag skaffade kortet år 2001.
Hej Guligan , troligen stöder inte kortet 3 g då eftersom det är så gammalt, skaffa ett nytt kort så går det nog bättre
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]