Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Upptäckte idag att det skiljer väldigt mycket på AC-kylningen mellan förarsidan och passagerarsidan i min bil. På min (förar-)sidan är det riktigt kallt och skönt medan det på tjejens (passagerar-)sida känns vädigt ljummet. Det spelar ingen roll om jag hade AC:n på Auto eller inte. Jag testade lite olika inställningar och det kändes som om det i alla fall värmer lika mycket på båda sidor.

Hur kan det skilja mellan sidorna på det sättet? Blåser inte AC:n samma kalla luft till båda sidorna?

Någon som vet?

Mvh
/Fred
Inte om du valt olika temperaturer på höger och vänster sida...... Det kan ju vara nån mjukvara som fått en bugg. Jag fick lägga in ny mjukvara på min förra bil när den började skicka ut varm och kall luft lite hej vilt.....

Mvh Tomas
farmerswalk skrev:Inte om du valt olika temperaturer på höger och vänster sida...... Det kan ju vara nån mjukvara som fått en bugg. Jag fick lägga in ny mjukvara på min förra bil när den började skicka ut varm och kall luft lite hej vilt.....

Mvh Tomas
Jag reagerade på skillnaden när vreden stod likadant. Jag till och med vred ned högersidans till blåa strecket...det var fortfarande bara ljummet medan det blåste kallt på mig med mitt vred på 21 grader...

Får kolla det där med mjukvaran...

Mvh
/Fred
Fred skrev:
farmerswalk skrev:Inte om du valt olika temperaturer på höger och vänster sida...... Det kan ju vara nån mjukvara som fått en bugg. Jag fick lägga in ny mjukvara på min förra bil när den började skicka ut varm och kall luft lite hej vilt.....

Mvh Tomas
Jag reagerade på skillnaden när vreden stod likadant. Jag till och med vred ned högersidans till blåa strecket...det var fortfarande bara ljummet medan det blåste kallt på mig med mitt vred på 21 grader...

Får kolla det där med mjukvaran...

Mvh
/Fred
Du får åka in till din volvo återförsäljare och kalibrera spjällmotorerna så kommer det bli bra!!
wissel skrev:Hej Bullybully....om du har lite köldmedel så borde det vara ljummet på båda sidorna eller :?:
:-)-)
Det tänkte jag också på...för inte är det väl en separat köldmedelbehållare för respektive sida? ??:-/
Trasig taklucka

Hej alla! Först av allt vill jag tacka fö[…]

Hej, Har en V90 från 2018 som sporadiskt f&a[…]

Volvo 740 startar knappt

Volvo 740 91 Regina startar när man har nycke[…]

Laddning av recharge

Fast väldigt få batterier i tex mobiler[…]