Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Vet någon ett ungefärligt pris på volvos takspoiler till V70N, de som är färdiglackade?? Finns kanske rentav en komplett prislista till hela tillbehörskatalogen man kan ladda ner någonstans???
av Engineer1980
Hejsan! Ny här! Sålde Mitsubishi Evo VII och köpte på tjejens inrådan en V70 D5 Oceanrace -06...
Ack, vad man saknar accet, även om D5:an går skapligt...

Hur som helst saknade den vinge & jag köpte en med bromsljus från racimex.se i PUR material.
Lämnade den direkt på lack och nu ska den förhoppningsvis monteras till helgen.

Nu till min fråga: När ja testade att sätta dit den verkar det som att vingen måste ha "anpassade hål" i bakluckan för monterning??? Nån med erfarenhet som kan ange om så är fallet... Såg inga förborrade hål med pluggar så det skulle göra ont i hjärtat att ta fram borrmaskinen....

Mvh Johan
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Engineer1980 skrev:Hejsan! Ny här! Sålde Mitsubishi Evo VII och köpte på tjejens inrådan en V70 D5 Oceanrace -06...

Hur som helst saknade den vinge & jag köpte en med bromsljus från racimex.se i PUR material.

Nu till min fråga: När ja testade att sätta dit den verkar det som att vingen måste ha "anpassade hål" i bakluckan för monterning??? Nån med erfarenhet som kan ange om så är fallet... Såg inga förborrade hål med pluggar så det skulle göra ont i hjärtat att ta fram borrmaskinen....

Mvh Johan
Ja man måste borrra :wink: :|

/Kalle
av kungen72
Det är bara att plocka fram borrmaskinen och borra, men mät många gånger innan.. Finns oxå borrmallar till org.vingen men den kanske inte stämmer med din. Nu är det inte så dramatiskt att borra som det låter för bakluckan är av glasfiber så man behöver inte vara orolig för rost.
av Engineer1980
~Kalle~ skrev:
Engineer1980 skrev:Hejsan! Ny här! Sålde Mitsubishi Evo VII och köpte på tjejens inrådan en V70 D5 Oceanrace -06...

Mvh Johan
Ja man måste borrra :wink: :|

Aha... :cry: Sånt brukar alltid bli bättre andra gången man gör det...

/Kalle

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]