Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag monterade Xenon kit på min S60 så behövde jag en modifierad Shunt, så att jag inte fick lampvarning.

Har nu beställt ett xenon kit till min Xc70
Behöver jag en sån shunt även nu?

o behöver nu hjälp o hitta den killen som säljer modifierade shuntar, eller någon som har en sån shunt över.

Eller andra tips är oxå välkomna.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Vet att billjus.se säljer såna.
av finnepower
Dr_Love_T5 heter han på turboperformanceclub. 200kr betalade jag för den frästa shunten med frakt.

Hans mail: [email protected]
Användarvisningsbild
av Loner
Eller så tar du lite kopplingstråd, en näve kabelskor och bygger om din befintliga shunt..

/L
av Paninder
finnepower skrev:Dr_Love_T5 heter han på turboperformanceclub. 200kr betalade jag för den frästa shunten med frakt.

Hans mail: [email protected]
Tusen tack.
de va han jag köpte av förra gången, känner igen mailen nu när jag ser den.
av III
Hej, tänk på att bilar med gasurladdningslampor måste ha strålkastarrengörare och automatisk ljuslängdsreglering, antingen via nivåreglering ellre att strålkastaren ställer in sig beroende på last.
Användarvisningsbild
av Micke™
III skrev:Hej, tänk på att bilar med gasurladdningslampor måste ha strålkastarrengörare och automatisk ljuslängdsreglering, antingen via nivåreglering ellre att strålkastaren ställer in sig beroende på last.
Tror nog de flesta som konverterar är medvetna om detta, men bra att du påpekar det iaf.
Användarvisningsbild
av Honke
III skrev:Hej, tänk på att bilar med gasurladdningslampor måste ha strålkastarrengörare och automatisk ljuslängdsreglering, antingen via nivåreglering ellre att strålkastaren ställer in sig beroende på last.
Så du menar att det räcker med nivåreglering på bilen så är det ok?? har hela tiden trott det skulle vara just aut höjdjustering av ljuset.
Man lär sig alltid något nytt. :P
av III
Med nivåreglering menas automatisk, om det sker genom nivåmat eller luftfjädring eller vad som nu används av tillverkaren är det okey. Dock inte sån att du själv måste ändra höjden.
Andra alternativet är ju vanlig fjädring och reflektorerna ändrar läget allt eftersom bilen lastas. sitter då givare som känner av länkarmens vinkel, dvs bilens höjd.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]