Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Finns det fjäderbensstag att köpa till V70N bortsett från original staget? Jag menar något mer stabilt som fanns till 850 X70 serierna?
Om ja, så berätta gärna var man får tag på det.
av roggama
Har ni hittat nått i sverige?skulle också vilja byta ut dom där slappa..
av Gamliz
Honke skrev:
ElStoffo skrev:Här kan man nog få hjälp med krängningshämmare.

http://www.bilmodecenter.se/sv/page/8/krangningshammare
Får kanske maila o fråga dom, men jag tycker det verkar vara krängningshämmarna under bilen :???:
Har du frågat dem? Eller har du hittat nåt annat ställe att köpa på?

Är nämligen själv intresserad av detta.

Mvh
Emil
av Fred
roggama skrev:Har ni hittat nått i sverige?skulle också vilja byta ut dom där slappa..
Varför inte beställa dem från Staterna? Dollarn är ju superlåg just nu!

Jag köper mycket grejer på eBay till min entusiastbil (Toyota Celica -76) och det fungerar oftast utmärkt! Jag har aldrig varit med om några problem när jag handlat från en firma. Man kan också be dem deklarera ett lågt värde på grejerna så att tullen inte blir så hög om tullen nu råkar kolla paketet, vilket de inte verkligen inte alltid gör! :D

Jag behåller länken och kanske beställer ett par såna inom kort! Tackar!

/Fred
av Fred
Gör en liten up date på mitt eget inlägg:

Blev nyfiken och spanade runt lite på nätet och hittade en tråd där någon gjort en riktigt billig lösning på problemet med det rackiga staget:

http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=63125&page=3

Observera dock det de skriver om eventuellt slitage på orginalfästena...!

Det pratas mycket om eventuell ökning av vibrationer om man tar bort orginalstagets fjädrande egenskaper men det verkar som om den samlade consensusen är att det inte blir några ökningar alls!

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av WannabeeGBG
Nu vet jag inte om detta fungerar som ett fjäderbensstag, då det inte är förbundna med fjäderbenen. Men det fungerar dock som stag för motorfästet bak och, om man sätter dit hårdare bussningar, orsakar högre motorljud i kupén. Men hur det är med vibrationerna vet jag dock inte.

Som du ser på elschemat går säkri[…]

Köra EX90 med släp

Testade fråga chatGTP, och den verkade ge ri[…]

Jag hade samma problem tidigare och började m[…]

Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]