Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olssonmeister
#1577989
Hej!
Har en V70 2,4t trimmad men osäker på hur mycket effekt och vart. I alla fall så verkar den gå lite för snålt, eftersom tändstiften är kritvita när jag skulle göra ett byte för någon månad sedan. Dessutom går den inte lika bra längre och har samma laddtryck som innan.

Jag har kollat efter insugsläckor, testat ny lmm, bytt soppafilter och kollat bränsletrycket och det verkar vara som det ska. Bytte även en dålig främre lambdasond för ca 2-3 månader sedan med. Problemet uppstod väl för kanske 2 månader sedan och jag har slut på ider om vad problemet kan vara. Har nästan svårt att tro att det är spridarna eftersom alla stiften va exakt samma färg. Eller kan det hända att spridarna blivit lika smutsiga ändå? Det gamla soppafiltret vet jag inte hur länge det satt på. Många tusen mil är jag säker på i alla fall.

Felkoder angående detta har jag inga.

Tack för svar och hoppas någon kan hjälpa mig :-D
Användarvisningsbild
av olssonmeister
#1578011
Ja det vet jag inte riktigt, jag mätte bara upp bränsletrycket när jag slog på tändningen innan start framme vid fuelrailen. Men det du säger kan nog vara sant, vet du hur man kan testa trycket på nåt vis när man kör?
Vi som beställt nya XC60

Det är sannerligen en fartfylld aktivitet att[…]

Eftermontera dragkrok?

Jag har en v50 med avtagbart drag, jag fick nedsla[…]

Så det är bara destruktivt våld s[…]

OM RYSSEN KOMMER

Det är ju solklart att det bara är SD so[…]