Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nep
#67173
För 2 veckor sedan köpte jag en Volvo V70 2,5T AWD MY04 (5500 mil) av en bilhandlare. Nu har jag hittat lite småfel som jag vill ha att bilhandlaren ska stå för. Det gäller tex att värmen till höger backspegel inte fungerar och AC'n stinker svett första minuten eller så. Ibland hör jag även ett knakande ljud från bakvagnen men det kanske är jag som är överdrivet paranoid :lol:

Hur som helst - Kan jag lämna in bilen på Volvo för något liknande ett M-test? Det vore skönt att hitta alla eventuella brister under garantitiden och sedan påtala dessa för bilhandlaren.
av CANBus
#67177
Normalt kanske det är bättre att göra M-test innan man köper ett objekt.
Små fel och så där kommer givetvis täckas av dina garantier som konsument.
inget snack om saken.
av Dandyn
#67225
nep skrev:För 2 veckor sedan köpte jag en Volvo V70 2,5T AWD MY04 (5500 mil) av en bilhandlare. Nu har jag hittat lite småfel som jag vill ha att bilhandlaren ska stå för. Det gäller tex att värmen till höger backspegel inte fungerar och AC'n stinker svett första minuten eller så. Ibland hör jag även ett knakande ljud från bakvagnen men det kanske är jag som är överdrivet paranoid :lol:

Hur som helst - Kan jag lämna in bilen på Volvo för något liknande ett M-test? Det vore skönt att hitta alla eventuella brister under garantitiden och sedan påtala dessa för bilhandlaren.
Inget svar på garantifrågorna men men..
Ac som luktar som väl använda strumpor beror på bakterietillväxt i ac:n blanda klorin och vatten och ta en dushspruta och spruta i friskluftsintaget.. Sen är en tur till Volvo för att aktivera fläkten så den går efter avstängning för att hålla systemet torrt..

Tryck också (absoluta trycket, atmosfär[…]

Biltemas oljeleverantör

Tror jag hittat Biltemas nya oljeleverantör. […]

Fallet löst - boven var spindelleden! Lä[…]

Hej! Jo jag har kollat lite mer på det och […]