Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av th
Kan de vara en abs givare som strejkar när abs lampan +lampan för låg bromsvätskenivå börjar lysa?(samtidigt!)
Bromsvätska fanns det iaf 8)
av fraazze
Jag har för mig att abslampan kan börja lysa när bromsklossarna är riktigt slitna. Min flickvän hade en lysande abs lampa på en 855 och vi bytade klossarna och då slockna den.
av th
fraazze skrev:Jag har för mig att abslampan kan börja lysa när bromsklossarna är riktigt slitna. Min flickvän hade en lysande abs lampa på en 855 och vi bytade klossarna och då slockna den.
finns det slitage varnare på klossarna fram på en v40?
av Kojje
th skrev:
fraazze skrev:Jag har för mig att abslampan kan börja lysa när bromsklossarna är riktigt slitna. Min flickvän hade en lysande abs lampa på en 855 och vi bytade klossarna och då slockna den.
finns det slitage varnare på klossarna fram på en v40?
Nej det finns det inte och bromsvätskenivån blir lite sämre när klossarna är slut och kan då varna för låg nivå,bara plocka av hjul och kolla en liten vink om hur mycket du bör ha kvar på klossarna är att det finns lika mycket matrial som kanten på bromsskivan är tjock på respektive sida.
av pero02
Jag har samma problem som dig. Haft det sen förra sommaren, började kysa en vecka efter besiktning. Ororar mig lite för kommande besiktning, lär ju knappast gå igenom.

Jag uppdaterar här om jag lyckas lösa problemet, men risken finns att jag kör på till körförbud och då tar tag i det.

Kommer du på vad som är fel och ngn. billig lösning är jag intresserad att veta.

Hälsningar Per
av th
pero02 skrev:Jag har samma problem som dig. Haft det sen förra sommaren, började kysa en vecka efter besiktning. Ororar mig lite för kommande besiktning, lär ju knappast gå igenom.

Jag uppdaterar här om jag lyckas lösa problemet, men risken finns att jag kör på till körförbud och då tar tag i det.

Kommer du på vad som är fel och ngn. billig lösning är jag intresserad att veta.

Hälsningar Per

ska göra en felsökning nästa v,återkommer om jag hittat nån lösnig :)
av th
th skrev:
pero02 skrev:Jag har samma problem som dig. Haft det sen förra sommaren, började kysa en vecka efter besiktning. Ororar mig lite för kommande besiktning, lär ju knappast gå igenom.

Hälsningar Per

ska göra en felsökning nästa v,återkommer om jag hittat nån lösnig :)
klart å betalt! kabel härvan som går under kylaren där fanns felet.Matar kabeln till abs enheten var av,,1600 kr m felsök å rep på volvo.. 8)
av pero02
Hoppas det är samma fel på min. Har varit hos mekonomen och fått felkod "spänningsförsörjning hydralventiler". De ska testa byta kabeln under kylaren till abs-enheten. Antingen är kabel eller abs-enhet trasig, är enheten paj är det knappt värt att laga.På volvo talade de om 10-15 tusen för abs-enheten. Lämnar in bilen på tisdag nästa vecka och hoppas på det bästa.
Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]

Verkstadshandbok

Det finns två handböcker till modell&ar[…]