Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Topcom
#778395
Hej, har tagit över min fars lågmilare, en 97a V70 2,5SE utan AC (dumt nog) Jag har haft lite kupefläktproblem, men löst dessa nu. Men när jag skulle byta Kupefilter under plastkåpan I motorrummet, blev jag förvånad! Där fans varken filter eller någon låda att sätta ett filter I! Endast en rundad plastkrage omger hålet ner till fläkttrumman, är det normalt?? Jag har tittat på en Video på Youtube som visar hur ett byte ska gå till. Där ser man tydligt en fyrkantig låda för filtret. Finns denna bara på AC bilar eller?? Det finns två olika kupefilter till dessa bilar, det skiljer lite på måtten bara. :?:
av Topcom
#778410
Ah tackar! :) Jag ringde nu och frågade, det stämde. En sån hållare kostar 238kr på Bilia, ska kolla på nån skrot först.... :)
av VolvoÄgarn
#778439
VA!? :shock: Jag har ingen AC heller i min 855a GLT -97a så den kan sakna kupéfilter då också? Inte konstigt att det är så jävla dammigt i hela kupén.
Volvo, vad är detta? Gör ni bilar utan kupéfilter så all möjlig skit bara åker rakt in i kupén? ?:-/ Köpte bilen för inte så längesen så har inte hunnit städa ur den riktigt än...

Ah så det är olika styrenheter för[…]

Temp på lådan?

Har en Icarsoft, och har kollat tempen på l&[…]

Det sitter en termotidgivare på bakre delen […]

Har testat med bägge antennringarna o det &au[…]