Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fireman600
när jag startar bilen och sen gasar ,så nästan dör motor så jag får gasa lite ,för att hålla kvar varvtalen.Har bytt stift,rotor,fördelare.luftfilter.men hjälper inte,känns som den stryps.motorkod b5252s.går lite bättre när den är varm.

ett problem till , när jag vrider ratten till vänster så är den trög och sen släpper,svajar lite.lite till höger också,men mäst vänster.är det luft i servon eller något annat :(
av roger82
Kan du ta ut felkoder? Hade hjälpt att veta om några finns.. Inga varningslampor tända antar jag?

Annars kanske det är problem med bränslet, prova byta bränslefilter? Bränslepumpen? Hör du surrandet i tanken när du startar tändningen?

Styrningen, låter som att det är knutkorset på rattaxeln som kärvar, prova sök på forumet har för mig att frågan har tagits upp innan.
av *pettson*
Föreslår en tur ut till bilen. Släng upp huven så du ser ordentligt. Kontrollera ALLA vacumslangar. I BÄGGE ÄNDARNA.
Kontrollera att det är helt och funktionellt. (genom att blåsa i slangar så vet man om det är stopp i dom).
Sen blev det dags att ta ut felkod/er.
Finns inga koder är det dags att knacka på katalysatorn för att se om den är tyst eller skramlar, så det inte är stopp i den.
Sen kanske vi har en chans att hjälpa dej?
Användarvisningsbild
av taxi
Jag har inte gjort det där själv, men jag skulle vara noga med att inte snurra på ratten när sakerna är isär, du har nog trådar runt stången till krockkudden. Dom tål antagligen inte att vridas ett extra varv åt nåt håll.
Trasig pump? Rapsolja?

Att spola ur med diverse medel kan hjälpa en […]

Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]