Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Hej, nån som vet vad som finns fördraget i min bil? Har centrallås men inget mer vad jag vet..
Jag undrar vad jag behöver för att fjärrstyra centrallåset, räcker det med t ex ett relä och fjärrkontroll från skroten? Eller måste jag köpa hela larmpaketet? Bilia säger att det inte finns nåt annat än hela paketet för ca 3700 kr.

Har solsensor till ECC:n med röd diod mitt på brädan om det säger nåt?

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av taxi
Stort tack för besväret, men jag hittar inget om detta på nätet? Och är detta volvo original fast bilia säger att det inte finns? Skiter egentligen om det är original eller inte, bara det funkar. Nån som vet var man kan hitta detta?

Jag kom på att det kanske skulle vara bra att veta vart jag ska titta nånstans, kan det vara vid reläcentralen framför vindrutan på vänster sida i motorrummet? (om jag inte blandat ihop olika bilar nu igen :D )
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det Volvo original, bilden från Volvos tillbehörskatalog. Skriv ut bilden och tryck upp den framför näsan på bilias personal :lol:
Användarvisningsbild
av taxi
Tack igen för hjälpen! Just när man börjar tycka att volvo-gubbarna har koll på läget... Och jag kom på nu att enligt dom så har min 850 värstinglarm redan samt xenon-ljus, automatisk nivåreglering (fjädring alltså), läderratt och taklucka :lol:
Användarvisningsbild
av taxi
Tack för tipset! Ska kolla om jag har styrdon bakom handskfacket, sen behövs relä 210-211 + fjärrkontroll!
Ändrade detta då jag tydligen sov sist jag skrev.. :roll:
av Uninium
taxi skrev:Kan någon bekräfta att jag fattat rätt ovan?
Ska du koppla in VGII larmet tex så behöver du inte kolla bakom handsfacket efter
styrdonet...

Då sköter larmreläet det c-låset.
Vibration på höger sida

Hjulet har ju varit avplockat, finns det radiellt […]

Bult svänghjul

Hej. Vad behöver man för hylsa för […]

Dimljus Volvo v60 2020

Ja verkar bara vara när det halvljuset ä[…]

945ltt 96 Hög CO på tomgång

Var motorn ordentligt varm? Körde han en rund[…]