Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tvättade min V70 -98 kombi häromdagen. Då släpper ena änden (ca 1 dm) av plast (gummi?) remsan som sitter horisontellt i underkanten av fönstret mitt på bakluckan. Alltså mellan fönster och plåt. Det är väl någon sorts tätningslist.
Därunder är det lite rostigt. Kan jag reparera detta på ett enkelt sätt?

Måste jag byta den? själva remsan verkar inte skadad, bara lite bångstyrig, dvs den fjongar ut igen när jag trycker in den.

Lim? :oops:
Dirk Diggler skrev:
grammse skrev:jag tog bort hela min list då de bara rostar sönder :( .Fick bort men ganska enkelt bara dra loss den .Enklare hålla rent och så tycker jag det ser lika bra ut utan listen. :)
Plockade du också bort den metallskenan som håller fast plastlisten?
japp skenan sitter ju i listen kan man säga. jag tog bort allt så man ser rutan mot kaross. Kan ta en bild sen om du vill se hur det ser ut "naket" :wink:
grammse skrev:japp skenan sitter ju i listen kan man säga. jag tog bort allt så man ser rutan mot kaross. Kan ta en bild sen om du vill se hur det ser ut "naket" :wink:
Vill se :lol: , funderar på att oxå dra bort min 8)
Jog melder ochså ind omkring problemet med rust ved listen på bakluckan. Har läst och hört at det iblandt kan väre liten problematisk at tag bort listen. Hittat en norsk tråd om emnet, hvor en killa har knust sin bakruta :shock:

http://forum.volvoforum.no/viewtopic.ph ... en#p167175

Kim

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Limp home ger garanterat felkod. Den beror på[…]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]