Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Funderar på köpa vindavvisare ( sidorutorna) till min v70-99 från bussig(10%) rabatt :)
Nu vill jag veta vad ni har för erfarenhet av dessa eller ska man köpa orginal som limmas på rut ramen??

Tacksam för alla svar (W) /Magnus

Behöver inte vara just på v70 :wink:
Senast redigerad av 2 Nexus, redigerad totalt 0 gång.
av Kena
Köp en från skroten i bilens färg, inte gratis att måla den.
Användarvisningsbild
av uno83
Lackar man vindavvisare? Är inte dom transparenta?
av Kena
Oj , ursäkta du menar till sidorutan, jag tänkte på bakluckan på V70. Xqc me.
Användarvisningsbild
av Nexus
Det skulle se ganska kul ut med en vindavvisare uppe på bakvingen :lol: :lol: :lol:

Men är det ingen som har vindavvisare 4st på sin bil :?: :?: :?:
av Addekarlsson
Jag köpte vindavvisare till min 960 från bussig. Dom sprack direkt när jag skulle köra upp rutan. Och ja, dom var rätt monterade, men helt fel konstruerade.

Dock gick det alldeles utmärkt med deras vindavvisare till 740, när jag monterade på en sån.

Så det är lite si och så med deras passform anser jag.

Mvh/ Adde
väcker liv i en gammal tråd då jag funderade på beställa dessa igen. maila de om kvaliteten och risken att de ev spricker vid montering . svaret är följande:
Risken att dom spricker är väldigt litte men inte omöjligt. På min websidan bussig.se finns också en bruksanvisning.Tyvvär kan jag inte lämna garanti på montering.
Känns som jag ej ska köpa de ?:-/
Ska dom monteras mellan ruta och list, så köp inte.... Ska dom klistras på utsidan, så köp.
Dom som sätts mellan ruta och list, har ofta en tendens att spricka när du ska skicka upp rutan igen.
Därför min 960 fortfarande är utan vindavvisare, för jag inte hittat några som håller för montering....

Det är mina erfarenheter av vindavvisare från bussig.

Mvh/ Adde
Mina erfarenheter säger att hållbar kvalitet kostar, jämför med billigt skräp som går sönder direkt... :wink:
Jag köpte vindavvisare för över 700 kr från bussig, och det var direkt bortkastade pengar....

Mvh/ Adde

Tack för svar!! Skönt att veta att det […]

Hård Bromspedal

Problemet löstes genom att rensa hålet […]

Jo priset har stigit varje år, men är s[…]

Mjukvarustrul XC60 2026

Tack. Tro mig, jag har gått igenom instä[…]