Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av n0z
Hej

Mitt larm (volvo orginal) har slutat funka. Det ger ingen respons från min larmdosa och öppnar jag med nyckel så larmar det naturligtvis. Har prövar att byta batteri i nyckeln men det gör ingen skillnad, har prövat sändningen på dosan emot en tester och den verkar fungera. Har bara en dosa så har inte kunnat pröva med någon reservdosa.

Nu har jag ryckt säkringen till larmet och bilen går att köra utan problem, men innerbelysningen och klockan slutar naturligtvis att fungera iochmed att säkringen är urplockad.

Troligtvis har larmenheten eller dosan kuggat över och pratar inte med varandra.
Vad jag förstått så måste larmet vara deaktiverat för att programmera men finns det något annat sätt att återställa larmet?

Mvh
Jerry
av blådåren
Om det är ett originallarm..

öppna dörren och låt larmet starta sätt i tändningsnyckeln och vänta tills larmets tuta slutar, när den slutar tuta slår du på tändningen !, då ska larmet stängas av.
med larmet avstängt slår du på/av tändningen 5 ggr i jämn takt ( ca 0,5 sek på0,5sek av) fast 5:e gången du slår på,låter du tändningen vara kvar påslagen !!!, då ska larmindikeringen i brädan börja blinka hastigt, då trycker/håller kvar lock/unlock tills indikeringen "hickar till" i blinkningarna , släpp knappen och slå av tändningen .
Nu ska det funka !.

Om du behöver fler fjärrar så går det att använda cargards fjärrar till 950 och T70 larmen, billigare men samma !!.
Ska du koda in fler fjärrar så gör du det direkt efter du fått kvitteringen ("hicket" i blinket) från den första fjärren !.
av n0z
Stort tack!

Inprogrammeringen vet jag hur den fungerar men inte att larmet skulle avaktiveras efter det slutat tjuta.

återkommer i eftermiddag om hur det gick.
av n0z
blådåren skrev:Om det är ett originallarm..

öppna dörren och låt larmet starta sätt i tändningsnyckeln och vänta tills larmets tuta slutar, när den slutar tuta slår du på tändningen !, då ska larmet stängas av.
med larmet avstängt slår du på/av tändningen 5 ggr i jämn takt ( ca 0,5 sek på0,5sek av) fast 5:e gången du slår på,låter du tändningen vara kvar påslagen !!!, då ska larmindikeringen i brädan börja blinka hastigt, då trycker/håller kvar lock/unlock tills indikeringen "hickar till" i blinkningarna , släpp knappen och slå av tändningen .
Nu ska det funka !.

Om du behöver fler fjärrar så går det att använda cargards fjärrar till 950 och T70 larmen, billigare men samma !!.
Ska du koda in fler fjärrar så gör du det direkt efter du fått kvitteringen ("hicket" i blinket) från den första fjärren !.

--------------------------------------------------------------

Funkar kanon!!! :-)-)
Hade först problem och det funkade inte, men batterispänningen sjönk så jag satte på en laddare och då funkade det utmärkt, så troligtvis börjar mitt batteri bli dåligt oxå.

Pratat med flera som jobbat i över 30 år hos Volvo men alla påstår att det inte går att nolla larmet utan diagnosinstrument och naturligtvis har det instrumentet varit "trasigt".

Återigen STORT tack!
av blådåren
Kul att det gick bra för dej !!!.

Sekvensen med nödavstängning står i bruksen till bilen, lustigt att volvomekarna inte kände till det ?.

Sekvensen med att koda in fjärrarna är samma som till Cargard-larmen , men det beror på att det är just Cargard/CSD som gjort/utvecklat det larmet till volvo :) .
Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]

Vida 2014D

ladda ner och bränn en dvd,

Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i v[…]