- fre 02 mar 2012, 12:31
#624504
Jag kan starkt rekommendera Ecoflex. Den är bara att ta med om man byter bil också, väldigt många europeiska bilar har ju EV1-spridarkontakter Volvo, saab, BMW etc. (man kan säkert byta kontakter/omkopplare också till andra bilar).
Nu är bensinen på över 15kr och e85 på 10kr. E85 drar bara 15% mer om man har kalibrerat boxen men ECU, kollas via livefeed från ECU. Det blir många kronor över. Tänk bara om det blir oljekris / Peak oil, att vara redo och kunna skratta åt grannen som får låta bilen stå :)
Spara många pengar, men glöm inte att blandtanka 50/50 direkt efter boxen installerats och ca 5-10 mil. Sen fullt med E85 - och att byta bränslefilter, olja och oljefilter efter 100 mil, sen igen efter 500, sen byta som vanligt.
Mvh
Nu är bensinen på över 15kr och e85 på 10kr. E85 drar bara 15% mer om man har kalibrerat boxen men ECU, kollas via livefeed från ECU. Det blir många kronor över. Tänk bara om det blir oljekris / Peak oil, att vara redo och kunna skratta åt grannen som får låta bilen stå :)
Spara många pengar, men glöm inte att blandtanka 50/50 direkt efter boxen installerats och ca 5-10 mil. Sen fullt med E85 - och att byta bränslefilter, olja och oljefilter efter 100 mil, sen igen efter 500, sen byta som vanligt.
Mvh