- fre 16 maj 2008, 21:51
#193233
Har inga negativa erfarenheter att delge när det gäller vare sej slangar, packningar eller pumpar!! :lol: Tål det bensin tål det i regel oxå etanol. Det man ska se upp med är om man vet att man har lite fnasiga och lite småsprickor i bränsleslangarna så kryper etanolen lättare ut genom dessa sprickor än vad bensin gör.
Att tillsätta akut spridarrengöring är totalt verkningslöst då den har samma funktion som etanolen du redan har i tanken.
Av eran konversation att döma bör jag nog höja ett varningens finger! Drar inte bilen mer bränsle vid så hög inblandning som 70% bör ni koppla in en multimeter på lambdasignalen för att säkerställa att den inte går snålt! När bilen svarar dåligt på gasen och känns slö då har ni nått och gått en liten bit över gränsen. Jag utgår ifrån att ni har nollat styrboxen vid varje ökning av etanolinblandningen?
Kan bara tillägga som så att det gick att köra min 960 på 100% okonverterat, men då var den stendöd under 2500 rpm och gick magert över det. Gränsen för vad mitt styrsystem klarade av att reglera låg på 63% etanol (alltså omräknat till E100).
//David
Att tillsätta akut spridarrengöring är totalt verkningslöst då den har samma funktion som etanolen du redan har i tanken.
Av eran konversation att döma bör jag nog höja ett varningens finger! Drar inte bilen mer bränsle vid så hög inblandning som 70% bör ni koppla in en multimeter på lambdasignalen för att säkerställa att den inte går snålt! När bilen svarar dåligt på gasen och känns slö då har ni nått och gått en liten bit över gränsen. Jag utgår ifrån att ni har nollat styrboxen vid varje ökning av etanolinblandningen?
Kan bara tillägga som så att det gick att köra min 960 på 100% okonverterat, men då var den stendöd under 2500 rpm och gick magert över det. Gränsen för vad mitt styrsystem klarade av att reglera låg på 63% etanol (alltså omräknat till E100).
//David