Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
#189760
eccy243 skrev:Jag vill försöka undvika modda med bränsletrycket om det går...
Men det funkar fortfarande alldeles utmärkt med dessa spridare!! Det går som sagt var utmärkt att konvertera en B230F(B) med dessa spridare och den motorn har större spridare orginal än vad du har på 960:in (214ccm B230 mot 197ccm B6304).

//David
Användarvisningsbild
av eccy243
#189785
Nybbe_gefle skrev:Men det funkar fortfarande alldeles utmärkt med dessa spridare!! Det går som sagt var utmärkt att konvertera en B230F(B) med dessa spridare och den motorn har större spridare orginal än vad du har på 960:in (214ccm B230 mot 197ccm B6304).

//David
Okej, så jag behöver bara köpa 6 st 850 T5-spridare, och sen är det bara å tanka sprit?? :D
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
#189811
Nej inte T5 utan vanliga svensksålda turbon! Och sen är det bara att tanka sprit!! Den kan gå lite fett i början (beroende på hur mycket bensin du har i tanken när du konverterar).

//David
av kudden
#189850
har tankat ung.30% e-85 och tomgången blev lite hög.Efter nollning går bilen hur bra som helst.Nu får jag se om jag hittar andra spridare också.Det är härligt att få såna bra svar på sånt jag alltid varit skeptisk mot.Har involverat halva min bekantskapskrets om detta och nu blir det fler än jag som kommer att testa det.Jag tror inte gemene man har så mycket koll på detta.Inte ens bilmeckarna själva.Skall bli intressant att se hur mycket bensin den drar också. :D
av reverend
#190689
Nybbe_gefle skrev:Nej inte T5 utan vanliga svensksålda turbon! Och sen är det bara att tanka sprit!! Den kan gå lite fett i början (beroende på hur mycket bensin du har i tanken när du konverterar).

//David
Hoppla! Vad ar skillnaden pa T5 spridare och "vanliga svensksalda turbo" spridare? Anledningen till min fraga ar att jag bor i USA och kan plocka upp 850 turbo spridare pa skroten jakligt billigt, men om dom inte passar min '96 960...

//Carl
av kudden
#190806
Hej.
Måste bara fråga en sak.Skall köra t.o.r malmö nästa helg.Har ung 40% E-85.Är det ok.att köra motorväg(60mil)i 130km/tim den vägen nästan från dörr till dörr. eller spelar det ingen roll???
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
#190829
reverend skrev: Hoppla! Vad ar skillnaden pa T5 spridare och "vanliga svensksalda turbo" spridare? Anledningen till min fraga ar att jag bor i USA och kan plocka upp 850 turbo spridare pa skroten jakligt billigt, men om dom inte passar min '96 960...

//Carl
Har du en 96:a så rekommenderar jag att du använder dej av spridarna från en V70 2,4/2,5T då dessa passar bättre i din fuelrail. Visst passar spridarna från 850T också men då lär du modifiera fuelrailen lite, eller rättare sagt bryggan som håller spridarna i fuelrailen.

//David
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
#190830
kudden skrev:Hej.
Måste bara fråga en sak.Skall köra t.o.r malmö nästa helg.Har ung 40% E-85.Är det ok.att köra motorväg(60mil)i 130km/tim den vägen nästan från dörr till dörr. eller spelar det ingen roll???
Vaeför skulle det inte vara det??

//David
av kudden
#190857
Vet inte.Detta är ju nytt för mig,och det klart man är lite orolig.Ventilsäten i hög fart t.ex.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
#190888
Hög fart har inget med ventilsäten att göra. Det har däremot last och varvtal. Dvs om bilen går snålt och du trampar gasen i botten och varvar till 6500rpm, då får du problem. Testa att köra lite med 40% innan du far iväg. Kör lite blandad körning, både lugnt och lite hårdare för att se om du får några problem. Vad har du för årsmodell på 740:in??

//David
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Jag har kört med panoramatak i snart 3 å[…]

XC recharge MY24 Laddapp?

Ska ut och köra i Tyskland och kanske Itali[…]

Hej! Vad finns det för erfarenhet om lä[…]

Äntligen är det över, lösninge[…]