- lör 25 aug 2012, 19:32
#675313
Tänkte att det kunde vara roligt med lite bilder på Volvo 200-serien som ni ägt när de var nya eller nästan nya. Fast man kanske inte tror det idag så blänkte lackeringen och motorrummet såg rent ut även på dessa bilar en gång i tiden. Fyll gärna på med bilder på era Volvo 200 i tråden från tiden när de var nya eller nästan nya.
Här är bilder på en av mina f.d. bilar, en Volvo 240 GL 88b.
(Klicka för större bild)
Bilderna är tagna under 1989 och bilen hade då gått 2037 mil. Bilen var vinröd med beige inredning. Extra utrustning var dimljus, extraljus, extra mätare, nackkuddar bak, motorvärmare, stereo, booster med equlizer samt extra knappar. Senare även mobiltelefon (NMT900) och polisscanner. Jag köpte bilen ny. Den krånglade en del som ny, bl.a. obalans i kardanaxeln, generatorn gav upp och förarstolens ram lossnade. Men det blev ordning på bilen till sist och sedan var det bara att tanka och köra. Jag hade bilen i ca 3 år och sålde den sedan. Jag har för mig att den då hade gått drygt 10000 mil. Den blev inbytt mot en begagnad Volvo 740 GLT 16V. Enligt transportstyrelsen är min f.d. 240 nu avställd, med drygt 17400 mil på mätaren vid senaste besiktning, och har haft 4 ägare.
Ur transportstyrelsens register:
Fabrikat: VOLVO 244-883 GL
Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1988 Fordonsslagsklass: I
Fordonsstatus: Avställd (2011-12-30)
Antal ägare: 4
I trafik första gången i Sverige: 1988-11-04
Senast godkända besiktning: 2010-10-09
Vägmätarställning, km: 174478
EDIT: länk till bil
Här är bilder på en av mina f.d. bilar, en Volvo 240 GL 88b.
(Klicka för större bild)
Bilderna är tagna under 1989 och bilen hade då gått 2037 mil. Bilen var vinröd med beige inredning. Extra utrustning var dimljus, extraljus, extra mätare, nackkuddar bak, motorvärmare, stereo, booster med equlizer samt extra knappar. Senare även mobiltelefon (NMT900) och polisscanner. Jag köpte bilen ny. Den krånglade en del som ny, bl.a. obalans i kardanaxeln, generatorn gav upp och förarstolens ram lossnade. Men det blev ordning på bilen till sist och sedan var det bara att tanka och köra. Jag hade bilen i ca 3 år och sålde den sedan. Jag har för mig att den då hade gått drygt 10000 mil. Den blev inbytt mot en begagnad Volvo 740 GLT 16V. Enligt transportstyrelsen är min f.d. 240 nu avställd, med drygt 17400 mil på mätaren vid senaste besiktning, och har haft 4 ägare.
Ur transportstyrelsens register:
Fabrikat: VOLVO 244-883 GL
Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1988 Fordonsslagsklass: I
Fordonsstatus: Avställd (2011-12-30)
Antal ägare: 4
I trafik första gången i Sverige: 1988-11-04
Senast godkända besiktning: 2010-10-09
Vägmätarställning, km: 174478
EDIT: länk till bil
Senast redigerad av 1 Camel, redigerad totalt 0 gånger.
낙타 S90 T4P MY20 + V40 T3 BA MY17 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."