Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1577790
Hejsan - jag märkte nu att vi inte har en av 'sidolisterna' på vindrutan till V70:n, men vet inte hur jag ska gå tillväga för att hitta en ny. Har försökt söka på autodoc, skruvat och annat men förgäves tyvärr. Vet inte vilket ord jag ska söka efter ens. Hoppas att någon här vet hur jag ska lösa detta :-D Se gärna bilderna på de båda sidorna med och utan listen
Bilagor
IMG_3294.jpg
IMG_3294.jpg (1.92 MiB) Visad 373 gånger
IMG_3293.jpg
IMG_3293.jpg (1.61 MiB) Visad 373 gånger
#1577822
Leta istället hos din Volvo ÅF som har reservdelar till din bil för de andra som du nämner har inte denna typ av modellspecifika karossdelar om du inte hittar på typ bildelsbasen.
#1577905
Tack allihop, detta var precis vad jag ville veta! Riktigt orutinerad på dessa grejerna som ni förstår. Har bara vana av att byta/fixa mekanikdelar & filter som finns på typ biltema & autodoc. Men när vi snackar karossseri är det helt enkelt en volvo-återförsäljare man får gå till, alt. en bilskrot eller bildelsbasen? De är väldigt duktiga på volvoverkstaden jag brukar gå till, däremot är de ju också extremt dyra. Så söker helst en mer kostnadseffektiv väg just när det kommer till såna här enkla saker.

Hittar exempelvis delen här: https://www.volvopartswebstore.com/prod ... 53553.html - får man helt enkelt bita i det sura äpplet och köpa delen för denna högre prispeng ifall man inte vill leta bland skrotbilar? Antar att återförsäljare och verkstäder har mer förmånliga sidor & portaler de kan beställa genom. När det kommer till
#1577909
Luftarn skrev: sön 05 maj 2024, 14:19 Tack allihop, detta var precis vad jag ville veta! Riktigt orutinerad på dessa grejerna som ni förstår. Har bara vana av att byta/fixa mekanikdelar & filter som finns på typ biltema & autodoc. Men när vi snackar karossseri är det helt enkelt en volvo-återförsäljare man får gå till, alt. en bilskrot eller bildelsbasen? De är väldigt duktiga på volvoverkstaden jag brukar gå till, däremot är de ju också extremt dyra. Så söker helst en mer kostnadseffektiv väg just när det kommer till såna här enkla saker.

Hittar exempelvis delen här: https://www.volvopartswebstore.com/prod ... 53553.html - får man helt enkelt bita i det sura äpplet och köpa delen för denna högre prispeng ifall man inte vill leta bland skrotbilar? Antar att återförsäljare och verkstäder har mer förmånliga sidor & portaler de kan beställa genom. När det kommer till
Ja eller om man googlar på artikelnumret men i detta fall finns det knappt eftermarknad eller på t.ex. bildelsbasen. vill du komma "billigt" skulle jag åka till närmaste skroten och kolla ifall dom har V/XC70 och titta ifall denna del finns. sista utvägen är väl sura äpplet.

Tjena! Polaren har en S60 -01 som han ska slakta […]

Köpråd v90

Jag var och provkörde v90’n jag lä[…]

Montering av prydnadslist

Min list mellan grillen och kofångaren var g[…]