Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av III
#1578118
Ja rätt är ju en förutsättning. Hittade en sida på Volvos hemsida om vilka som var minsta tänkbara vinterhjul på olika modeller, min var 16 " så det gjorde valet enkelt för mig.
av Atilla
#1578381
dieselkenneth skrev: tis 07 maj 2024, 20:27 Du måste köpa de bromsskivor som är anpassade till bromsokshållarna storleken på bromsskivorna står stämplat på okhållarna.
Tackar för hjälpen

Funderar på att köpa brembo skivor och belägg. Resultatet jag fick står det ”bromssystem teves” på ena men inte på den andra. Har försökt kolla upp vad det är men får inte fram något. Någon som har koll på vad det är?
Bilagor
IMG_1500.png
IMG_1500.png (202.54 KiB) Visad 183 gånger
av UnleashFusion
#1578406
Atilla skrev: lör 11 maj 2024, 07:49
dieselkenneth skrev: tis 07 maj 2024, 20:27 Du måste köpa de bromsskivor som är anpassade till bromsokshållarna storleken på bromsskivorna står stämplat på okhållarna.
Tackar för hjälpen

Funderar på att köpa brembo skivor och belägg. Resultatet jag fick står det ”bromssystem teves” på ena men inte på den andra. Har försökt kolla upp vad det är men får inte fram något. Någon som har koll på vad det är?
gå in på trodo.se skriv in regnummer. välj sedan bromsskivor/belägg. och brembo. vilka alternativ får du?
av III
#1578919
Jag bytte bromsarna bak med hjälp av 9-voltsbatteri, det gick ju smidigt i sak men efter det tändes bromsvarningslampan. Fick bli verkstad då jag inte kan läsa ut felkoder. Visade sig att den varnade pga pbromsen var körd med 9-voltsbatteriet. Andra har ju inte haft det problemet. Alla kanske inte får det men var beredda på att det kanske blir det. Min tändes inte heller med en gång, han köra några vändor. Jag har en mildhybrid, det kanske spelar in.

Fast det där är inte "standard Orin[…]

Elpriset

Just nu tvättar "vår herre" […]

Känns som sand i oljan.

Och du har ingen aning om hur länge sedan olj[…]

Dålig värme i kupén

Det kan vara dålig vattenpump. Men lika g&au[…]