Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
#1426144
Tja.

Är det någon mer som får meddelande "Adblue dålig kvalite"? Har fått det 2ggr och den var nu senast i ca:1mil sedan försvinner den och första gången var den nog där lite längre. Enligt boken så måste man in för att ta bort meddelandet men tydligen försvinner det själv.

Bilen har nu rullat ca:65mil. Ska prata med volvo också.

Mvh
Per

Screenshot_20210128-142300_Volvo Manual.jpg
Screenshot_20210128-142300_Volvo Manual.jpg (130.13 KiB) Visad 2474 gånger
av Lövet
#1426153
Det betyder inte att vätskan har dålig kvalitet, det är flera fel som bakas in under det meddelandet
av pergrein
#1426170
Okej, nå jag ska köra ett tag till, man kanske får något mer som Volvo måste kolla på. :-/

Mvh
Per
av wahlin
#1568743
Hejsan!
Fick samma felmeddelande på min bil idag. "AdBlue - Kvalitet, service krävs" Gjorde Volvo någon åtgärd eller försvann felet av sig själv för dig?
Mvh
av wahlin
#1568868
Jag tankade fullt igår med AdBlue och körde ca 4 mil men felet kvarstod. Idag när jag startade bilen och åkte ca 1 km så slocknade felmeddelandet, hoppas det inte kommer tillbaka.

Tänkte ringa Volvo och fråga om de kan undersöka felet nogare då jag har garanti kvar på bilen. Vet dock inte om felkoden lagras nu när felmeddelandet är borta :/
av Skane86
#1569769
wahlin skrev: sön 28 jan 2024, 20:36 Jag tankade fullt igår med AdBlue och körde ca 4 mil men felet kvarstod. Idag när jag startade bilen och åkte ca 1 km så slocknade felmeddelandet, hoppas det inte kommer tillbaka.

Tänkte ringa Volvo och fråga om de kan undersöka felet nogare då jag har garanti kvar på bilen. Vet dock inte om felkoden lagras nu när felmeddelandet är borta :/
Du kan räkna med att allt som kommer upp loggas och sparas, och även sånt som inte dyker upp :)
av wahlin
#1569883
Hejsan!
Mitt fel försvann som sagt av sig själv en stund efter att jag fyllde tanken full med adblue och har ännu inte kommit tillbaka.

Igår var jag på volvo och läste ut felkod: "P2BAF00 Nox-systemets förarincitament aktivt" som tydligen sattes då meddelandet tänder på instrumentpanelen.

Inget att göra något åt för stunden då felkoden bara satts en gång, hoppas felet inte kommer tillbaka :)

Vad är det du undrar över??

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr[…]

Ja det var hans.

Felkoder kommunikation XC70 -06

Hej, Har en xc70 -06 som jag under en tid har haft[…]