- tis 06 feb 2024, 21:47
#1569611
Vi har två V90 CC i familjen. En årsmodell 2019 och en 2023. Jag kan inte hitta någon tydlig beskrivning av hur systemet för mobil kommunikation ser ut.
Undringar:
Jag har från olika Volvo/Bilia anställda fått olika uppgifter om det finns ett eller två mobilmodem per bil. Vilket är korrekt, ett eller två?
Var i bilen finns mobilmodemen inkl SIM?
Vad är Volvo On Call? Är det ett marknadsföringsbegrepp eller finns det tydligt beskrivet vilka funktioner som ingår?
Ingår 112-samtal vid krock (eCall) i Volvo On Call?
Om man inte abonnerar på Vovlo On Call är det ju ändå lag på eCall skall funka. Vem betalar för det abonnemanget eller använder man funktionen att samtal till 112 kan ske utan abonnemang.
Jag har fått en faktura på 390 kr som dras från mitt kreditkort men Volvo kan inte svara på vilken bil det gäller, vi har ju två stycken. Dessutom har jag fått ett felmeddelande om no connection i bilen jag tror 390 kronor avsåg.
Undringar:
Jag har från olika Volvo/Bilia anställda fått olika uppgifter om det finns ett eller två mobilmodem per bil. Vilket är korrekt, ett eller två?
Var i bilen finns mobilmodemen inkl SIM?
Vad är Volvo On Call? Är det ett marknadsföringsbegrepp eller finns det tydligt beskrivet vilka funktioner som ingår?
Ingår 112-samtal vid krock (eCall) i Volvo On Call?
Om man inte abonnerar på Vovlo On Call är det ju ändå lag på eCall skall funka. Vem betalar för det abonnemanget eller använder man funktionen att samtal till 112 kan ske utan abonnemang.
Jag har fått en faktura på 390 kr som dras från mitt kreditkort men Volvo kan inte svara på vilken bil det gäller, vi har ju två stycken. Dessutom har jag fått ett felmeddelande om no connection i bilen jag tror 390 kronor avsåg.
V90 CC 1999 D4 diesel (nuvarande)
V90 CC 2023 B4 diesel (nuvarande)
XC70 AWD 2011 (såld)
V90 CC 2023 B4 diesel (nuvarande)
XC70 AWD 2011 (såld)